Kanin iFokus

Kanin

Etiketterallmäntköpes-säljes-transportbur-och-aktiveringmåste-skriva-av-migtävlingar-och-lekarövrigtAllmäntBeteende, hälsa och skötselKöpes, Säljes & Transport.kaninhane
Läst 120 ggr
Natta S
0

Omplacera långhåriga kaniner

Hej!

Min lillasyster har haft 2st kaniner i jag tror 3 år nu, hon fick dem gratis av en kompis men kan inte ta hand om dem och det har blivit jag och min mamma som fått ge dem både mat och vatten och tjata på lillasyster för att få henne till att städa deras burar etc.
Hanarna kommer inte överens alls utan bråkar så fort de kommer nära varandra, de åker gärna till olika hem så länge ni har tid för dem. Finns det någon som söker redan vuxna kaniner? De är 3-4 år och underbart söta, långhåriga beige/brun fläckiga men har inte fått varken behandlingen eller "uppfostringen" de förtjänar.

Så min fråga är; har ni någon aning om det ens finns en marknad för vuxna kaniner? De förtjänar så mycket bättre än att sitta i sina burar dygnet runt och bara få komma ut och springa nån gång i veckan som allra mest, jag är inte ofta hemma men mitt hjärta gör sönder för dem, hade så gärna tagit hand om dem själv om jag hade haft tid och ork men två kaniner i olika burar som inte kan vara med varandra är för mycket jobb för mig.
Tror ni att det är bäst att försöka omplacera dem båda eller ska vi ta en i taget (förutsatt att ingen vill ha båda) och försöka få lillasyster till att ta tag i det och ta sitt ansvar, eller ska jag göra det? Jag kan tänka mig att ta hand om den ena om vi kan omplacera den andra, men skuldkänslorna finns verkligen där.

• Redigerat 2021-07-13 21:42 av Natta S
Springflower_Haruki
0

Två hanar ska ALDRIG bo ihop. Sälj de absolut inte i par och om du säljer de till samma person ska de vara medvetna om att kaninerna aldrig får komma åt varandra då två hanar biter av könsorganen på varandra, knäcker nacken på varandra och ja har död på varandra om de kan. Sälj till varsitt hem, tyvärr är hanar inte uppskattade av många då man måste kastrera om man ska ha en partner och folk är inte villiga att betala då det ”bara” är en kanin, tyvärr. Sen är det även få som vill ha äldre kaniner då de oftast köper ungar som är sötare. Dessa personer är tyvärr oftast barnfamiljer och skulle undvika den gruppen om dem inte är seriösa. P andra sidan är hanar både keligare och vänligare kanske något ni kan skriva för att få de sålda. Men sälj de separat, och skriv på många olika ställen som fb, blocket, här och sen ha men gulliga beskrivningar, bilder och säg att de säljs separat eller tillsammans om de inte bor ihop! Hoppas det löser sig!