Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 177 ggr
[Anonym.anony]
0

Skaffa kanin

Hej, just nu kan jag inte sova så jag passar på att skriva ett inlägg med en liten fråga.

Jag har en kanin hona som är 2 år som ni kanske vet om ni läst mina tidigare inlägg. Jag har tänkt på att skaffa en till kanin.
Min hona är inte kastrerad eller vaccinerad mot något.

Är det bästa att kastrera henne innan?
Ska jag skaffa en Hona eller hane??
Om jag nu skaffar en till kanin ska den vara kastrerad?

Iky

Jojjo908822
0

Det allra bästa är om du kastrerar henne innan och att båda är kastrerade innan ihopsättning. Den allra bästa kombinationen sägs vara hona och hane, men två honor kan också fungera. Jag rekommenderar att skaffa en vuxen kanin som har ungefär samma storlek. Du kan titta på Blocket, omplaceringshem osv.

//
Lucille

Lizziethebunny
0

Jag har några tjejer som blir 2 år i nov/dec. Om du skulle vara intresserad så meddela mig gärna. De finns på Öland.

Fridaaaa
0

rekommenderar att kastrera så slipper hon riskera livmodercancer som är vanligt att de får

Sedan kastrerad hane är säkraste kortet. Stor yta

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Anonym.anony]
0

#3: tack!

sp0ngeb0b
0

Härligt att du är sugen på att skaffa en kompis till henne :) det kommer hon nog älska. Precis som de andra rekommenderar jag verkligen att kastrera båda kaninerna, både för att eliminera risken för livmodercancer men också för att det ger bättre förutsättningar för en lyckad ihopsättning. Det är bra att vänta 2 månader efter kastreringen, dels för att det ska läka ordentligt och dels för att alla hormoner ska vara ute ur kroppen när det är dags. Rekommenderar också absolut att du vaccinerar din kanin då det är risk för smitta från vilda kaniner, och då kan det gå extremt snabbt från att de är helt friska till att de dör… tyvärr :(

[Anonym.anony]
0

#5: tack! Jag uppskattar verkligen det du skrev.