Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 186 ggr
Ulvelin007
0

Sätta ihop kanin

Hej!

Jag hämtade för lite drygt en månad sedan hem en ny hona som jag tänkte skulle kunna gå ihop med min andra vars kompis gick bort. Efter lite burbyten (doft) så fick kaninerna se varandra på avstånd och det gick bra. Men när de fick ses genom galler började min ena, S, grymta. Hon bet min andra, K, i nosen (inget allvarligt och det var hela tiden under uppsikt på Neutral yta!) S skuttade iväg och vilade lite några meter bort, gick fram och småbrukare lite, vilade osv. Men tecknens på att de ska kunna gå ihop verkar inte vara så lovande. I botten skulle jag säga att det är Spira som började, K "försvarar" sig bara, tanken är att börja om från början men fungerar inte det så går jag i tankarna att kanske sälja S. Tror ni K "har lärt sig" att reagera "aggresivt" vid en annan individ? Hon är ej hanterad hos uppfödaren vilket märks men jag jobbar på det så gott jag kan här hemma. Men OM jag köper en ny (känns inte bra att ha någon av de ensamma) som sällskap till K, är det bäst att köpa en jämngammal hona eller en lite äldre hane som är kastrerad?

Ha en bra dag, tack för att ni tog er tiden att läsa! <3

Jojjo908822
0

Ge dem lite tid. Det kan gå bra ändå.

Jag skulle säga jämngammal så kan de leva med varandra länge.

//
Lucille

Ulvelin007
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag under städningen satte jag S i transport så de fick se varandra, 1dm mellan buren och hagen♥️

Ulvelin007
0

Man kan inte skicka video här va?✨

Ulvelin007
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

K äter, glädjeskuttar och nosar lite medans S är upphetsad och försöker ta sig ut ur buren samt grymtar åt K

Jojjo908822
0

Nej, man kan inte lägga upp videor här. Men om du lägger upp videon på Youtube eller dylikt kan du länka.

Jag tycker att du skall fortsätta ha 1 dm mellan dem och se om det blir bättre.

//
Lucille

Ulvelin007
0

Jag fortsätter så och hoppas på att det blir bra✨ Lite video finns på min Instagram story @akileijas_kaniner

Ulvelin007
0

Nu verkar det som att det är K som muckar gräl istället tyvärr, får vänta ett tag och se. Blir det inte bättre, är det så att kaninerna inte klickar med varandra eller att de bara inte trivs ihop med andra? S gick ihop med kastrerad hane innan, det gick bra men de kom inte riktigt lika ba överens som han gjorde med honan innan de (inget bråk). ♥️

Ulvelin007
0

De har fått gå på 100kvm i 10 dagar nu. Tyvärr verkar det som att de fortsätter jaga varandra. S jagar runt på K (inget slagsmål) och K gömmer sig. Nu har det blivit mer intensivt trots värmen, känns inte så lovande. S kanske rivs bäst själv?