Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselallmäntbur-och-aktivering
Läst 214 ggr
Siggeblixtenmcqueen
0

Plastmatta

Hej jag funderar på att skaffa innekanin, jag vet allt man ska göra och så men en sak jag funderar över är vad det finns för billigt underlägg man kan ha på golvet så inte
Kanin glider som dom gör
På ett blankt trägolv.
Det har jag hört är det viktigaste när man har en inne kanin.
Jag har funderat lite på om man kan ha plastmattor som underlägg, vi har många sånna hemma och det skulle vara bra att få ut dom ur förrådet så att dom kan göra någon nytta😄

Kanin och hamster
0

Hmm plastmattor har faktiskt ingen aning 🤷‍♀️ jag själv har en trasmatta och en badrums matta. 😊

Linnea Starstable123
0

Min kompis har typ ”yogamattor” åt sin innekanin!

~Bästa Lukas~
Verona=🖤

Siggeblixtenmcqueen
0

#2: WOW! Tack så hemskt mycket för tipset! 29 kronor på Ikea är ju inte dumt

Bianca Songcastle
0

#3 De är jag det 😎

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

sp0ngeb0b
0

Vad jag hört är det inte så bra med syntetiska mattor (dvs plast) då det ökar risken för trycksår. Däremot kan jag absolut rekommendera mattor i bomull. Jag kör lite olika sorter men mest trasmattor, då det går att hitta fina billiga på second hand (och även t.ex. dollarstore och liknande) och de är lätta att tvätta vid behov om de är lite mindre i storlek.

Bianca Songcastle
0

Kan det ge trycksår? Har aldrig läst det? Vart läste du det? :)

Bianca Songcastle
0

Har yogamattor som lite extra men han går på en stor vanlig matta. ☺️

sp0ngeb0b
0

#6: har läst det lite här och var men det ska handla om friktionen som blir mellan tassarna och plasten. Vilket inte uppstår med naturmaterial :)

Springflower_Haruki
0

#8: de flesta hårda underlagen kan orsaka problem, därav är mattor bättre och mjukare mot tassarna.