Flytta kanin
Hej!
Så jag planerar att skaffa en ny kanin efter att min gamla dog, men denna gången en inne kanin. Men eftersom jag bor på två olika adresser som jag varierar mellan varannan vecka så undrar jag om kaninen verkligen skulle må bra av det? Om en kanin skulle klara av den potentiella stressen av att byta revir på det sättet. Om detta inte skulle gå så kan kanin bo på endast ena stället men då behöver jag åka dit för att mata och fixa varje dag (där bor alltid en annan, men hon vill att jag ska fixa allt)(denna någon är min mamma). Hursomhelst, tror ni att det är en bra idé?
Ha kaninen på ett ställe, det är bättre för den
och din mamma & pappa har huvudansvaret så länge du är under 18 år, ska de i så fall mata och så när du inte är där
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det beror på din kanin och hur anpassningsbar den är. Men de flesta kaniner mår bäst på ett ställe. Men hur mycket skulle du vara hos mamma på pappaveckorna i så fall? Kaninen behöver mer än mat. Skulle kaninen bo i en bur på ditt rum eller vara frigående?
//
Lucille
#2: Då skulle jag åka till mamma varje dag för att fixa mat och vatten. Detta skulle troligtvis inte bli ett särskilt stort problem då gymnasieskolan jag ska gå på endast ligger ca 200 meter bort. Men jag är även medveten om att en kanin behöver mer än mat men jag vill inte tro att det ska vara ett problem. Detta eftersom min mamma inte ogillar kaniner eller inte vill att jag ska ha kaniner. Så jag tror att bara hon får lära känna dem så tror jag att de kan bonda. Kaninen skulle i så fall vara frigående på mitt rum men sen även ha en playpen ute i vardagsrummet där den kan vara lite då och då.(försökte få den vara frigående i hela lägenheten men det fick jag inte, kanske att det går i framtiden.)
#1: Tack!
Det låter lite säkert med din mamma. Om hon kan tänka säg att ha kaninen i lekhagen varje dag så går det bra tycker jag. Det enda hon behöver göra då är att flytta kaninen dit och tillbaka. Men jag tänkte att ni kanske kan ha kanin på prov för att testa hur det funkar? Som att passa eller hyra en kanin först?
//
Lucille