Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselallmäntutanför-ämnet-ot
Läst 140 ggr
Tg2008
2021-06-16 22:35
0

Fästingar?

Hej! Hur gör ni med era kaniner och fästingar?
Hur ofta kollar ni och hur tar man bort dom så enkelt som möjligt utan att stressa era älsklingar? Det här är min första sommar med min lilla Julle och vill bara att allt ska funka! Han är inne kanin som jag kommer ha ute på dagarna och hålla koll<3 tacksam för svar!
Tack på förhand!

Kanin och hamster
2021-06-17 09:55
0

Jag brukar kolla min kanin runt nosen, öronen och ögonen varje gång jag har varit ute med henne. Jag brukar ta bort de med ett fästing lasso.😊

Julias frågor
2021-06-17 23:40
0

Jag har ute kaniner och jag kollar igen hela pälsen varje dag. Men fästingarna brukar sitta runt nosen, öronen och ögonen som #1 sa men ibland ibland kan dom sätta sig någon annan stans

klara Andersson
2021-06-22 09:00
0

Min kanin bor ute för det mesta men jag tar in honom lite då och då. Jag har haft kaniner i många år men nästan aldrig hittat fästingar på dom. Precis som Tg2008 är det också min första sommar med min nya kanin! Och honom har jag hittat fästingar på. Men endast runt nosen, ögonen och öronen. Min kanin tycker bara att det är skönt när jag letar fästingar på honom. Men till honom använder jag iallafall en fästingplockare. Pröva att lägga din kanin ner, och bara klia lite bakom öronen och där han tycker att det är skönt. Va lugn med honom och prata lugnt med honom samtidigt så kommer det gå jättebra❤️ Jag kollar fästingar på min lilla Nalle ungefär två gånger på dan, morgon och kväll och ibland mitt på dagen. Dock är Nalle ute väldigt mycket så på honom behöver man kolla ganska ofta. Men pröva att kolla varje gång du har varit ute med honom, eller innan du går och lägger dig!

klara Andersson
2021-06-22 09:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gör absolut inte ont på kaninerna när man använder en sån här fästingplockare!