Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1225 ggr
twinnie
0

Varför just den rasen?

Det finns säkert maaassor med liknande trådar, men nu skapar jag en ny, punkt slut ;D

Varför valde du just den rasen du har/har haft/ska skaffa?

Jojsan
0

Channie, dvärgvädurskorsning: När jag skulle skaffa Channie visste jag inte mycket om kaniner och hade ingen aning om vad det fanns för raser. Valde bara henne antar jag..

Cassie, dvärgvädur: Ville ha en kanin med neråt öron och och den skulle vara liten. Då var den enda jag visste om dvärgvädur som oxå skulle vara väldigt lugna enligt vissa. Som några av er kanske vet var Cassie inte världens lugna förut… *host* men nu är hon mycket bättre :)

Totte, lejonhuvad/rex: Ville ha en långhårig kanin och när jag skaffade honom hade han man och lite kjol. Nu är han i princip korthårig, har bara pyttelite man numera. Men jag älskar ju honom ändå! 

Skulle vilja i framtiden skaffa en teddylöwen <3 eller en renrasig lejonhuvad. Underbart lång och lurvig päls… Även teddydvärgvädur verkar kul ;) Men det förblir drömmar tills vidare.

lill-jarven
0

Hubert, dvv (antagligen inte renrasig), köpte jag inte pga av ras utan pga av att han charmade mig, vi klickade helt enkelt. Jag gillade eg inte hängöron men som sagt, han charmade mig haha ;)

Leia, hermelin, är ju inte min kanin egentligen utan blaskigtkaffes men jag är fodevärd åt henne just nu. Har alltid velat ha en hermelin igen (hade det som yngre) eftersom jag gillar deras sätt och utseende ^^ Just Leia föll jag för redan när jag fick se bilder på henne som liten.. sen träffade jag henne på en kaninträff och ja.. pang sa det så var jag kär ;)
När blaskigtkaffe behövde lite assistans ställde jag såklart upp.

Moonstrike
0

Rufsan - hermelin rex. Enliten kanin som skulle vara bättre för allergiker.. :)

twinnie
0

Moses valde jag ju inte för rasens skull, utan för att han var så söt (jag var 12, kunde inget om kaniner^^). Han var ju som ni alla vet, en underbar kanin och vän. Under tidens gång fick jag veta mer och mer om teddydvärgvädur/teddyvädur, och bestämde mig helt enkelt för att det fick bli en sån nästa gång!

Myran flyttade då hem till mig i somras, och lyckan var gjord! När Moses sedan dog endast några dagar senare, blev Myran min tröst. Jag var med henne konstant - hela tiden. Och jag tror att det är därför vi är såpass "tajta". Hon är verkligen en helt fantastisk liten gosa! <3

Bella valde jag av ren impuls + att jag ville ha en hoppkanin - ingen lyckad kombination. Trivdes inte så bra med henne, men älskade henne så mycket, för att hon var så himla tokig, rolig och söt!

Och Mio ville jag ju ha eftersom jag var så nöjd med Myran! Så "min" ras är definitivt Teddydvärgvädur! :)

malinroth
0

Jag har blandraser och jag valde just dom för att jag tycker att dom är underbarast i världen <333

senna
0

Mina första kaniner (Alvin&Bebina) valde jag för att jag ville ha kaniner. Visste inte så mycket om raser då, utan ville ha dem för att de var så söta.

Lille skutt och Ronja ville jag ha bara för att de var blandning av mina två favoritraser: dvärgvädur & lejonhuvad.

Mira är också en blandning av favorit-raserna.

KvirrZ
0

Nicke valde inte jag utan mina föräldrar, han var en liten hermelin. Kommer inte ihåg så mycket av honom, var ju så liten när vi hade honom ^^

Trixie valde min lillasyater, det var hennes kanin.

Busan fastnade jag för direkt i djuraffären, sa på en gång att det var henne jag ville ha. Då brydde jag mig inte mycket om ras, utan fastnade för hennes söta uttryck :)

Pepsi valde min storasyster, det var hennes kanin, sen fick min lillasyster henne. Men sen blev hon min ju längre tiden gick och min lillasyster tröttnade.

Isaac såg jag en helt vanlig dag i skolan, fastnade för honom och tingade samma dag. 5 veckor senare var han min<3 Fastnade för den söta lilla vita tuffs han var, inte direkt för ras.

Plimpy & Fiffi, ja, skulle ju egentligen bara ha en fluff av Louise efter att jag fastnat för den underbara rasen teddydvv. men dagen då jag skulle välja fick jag värsta ångesten, kunde inte välja, så det blev till att ta båda ^^,<3

- Mvh Emma

[Niike]
0

Niike: Ville ha en "svart-vit" dvärgvädurshona. Men det blev en dvärgvädurskorsning, hane, istället. Men det jag inte ledsen över. Han är det bästa som finns<3 Min lille bubbe^^

Fia: Skulle köpa en till kanin, hade inte bestämt mig för någon speciell ras eller så .. Hittade en annons på en lejonhuvad dam, Fia. Så vi åkte dit och kollade, och uuuh så vacker hon var! <3

Alpha: Ville ha en större kaninras, har alltid haft dvärgraser. Så från dvärgvädur till fransk vädur!;) Jag föll direkt för Alpha. Min älskade tös<3

Eazyy
0

Disa: Fastnade för henne direkt i djuraffären, tyckte (tycker) också att hon var den sötaste och mest nyfikna av allihop där :)<33
(Korsning mellan dvärgvädur och lejonhuvad)

Krim: Jag har inte fått hem honom än men ändå…. ;)
Jag har velat ha en teddydvärgvädur länge nu också skulle Lyktan's avsluta sin uppfödning, och jag tjatade på mamma och pappa att jag skulle få en teddy, tillslut sa de ja, jag fick träffa Krim och valde honom för att han är så himla kelig och sööt :)<33
(teddydvärgvädur)

Felicia: Felicia är min brors kanin :)<33
(hermelin)

Oj vad mycket text det blev på Krim x)

vickan1976
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lille Skutt- tycker om kaniner som liknar harar och hittade en annons som jag fastnade för. Rasen de försöker framavla heter Sverigehare.

[Niike]
0

#10 Guud, hon är så otroligt vacker! *dregla* x) <333

Ellen95
0

Millan är korsning mellen hemerlin/dvärgvädur. Jag valde henne för att hon var så underbart sööööööööt!

Lillan korsning mellan hermelin/dvärgvädur. Jag valde henne frö att hon var så underbart sööööööööööööt!

Sixten dvärgvädur. Han var såååååååå söööööööööt!

En bild på lillan & Millan<33

Zvintos
0

Dvärgvädur: När min första kanin dog kändes det så tomt.
Kollade runt på nätet efter en ny kanin och fastnade för en blå dvärgvädur (Zvinto).
Så det var för hans utseende och dvärgvädurens kända lugna (för det mesta) temperament som han blev köpt.
Sen visade det sig att han var en helt underbar kanin!
Efter det blev det fler dvärgvädurar. ^^

Belgisk jätte: Henne köpte jag därför att jag ville ha en lite större kanin och även där fastnade jag för jättens utseende.
När jag sedan fick höra att de var supermysiga, bestämde jag mig.

Hermelin: Ville ha en viltgrå hermelin, just därför att min allra första kanin var en viltgrå hermelin.

KvirrZ
0

#11 hon har blivit en han ;)

- Mvh Emma

[Niike]
0

#13 Jahaaa ^^ Ok:D Men hon är lika vacker även att hon är en han xD Hahah:P

KvirrZ
0

#15 haha, jaa ^^,

- Mvh Emma

annaforsgren
0

Tjoffsen: Jag ville värkligen ha en kanin!, men eftersom att mamma är allergisk så fick det bli enrexkanin, hade läst mycket om att den var allergivänlig och hade en som mysig päls:D**'

Laban: Köpte jag för att jag hade fastnat i kaninhopparvärlden, tyckte att det värkligen var jätteekul! så jag ville ha en hoppkanin.MEn jag hade inte köpt han om inte elina hade frågat mig om jag var intreserad av en til kanin.:) ångrar ingen av köpen:D

Fast just nu så suktar jag efter en Teddydvärgvädur!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

twinnie
0

Nu verkar det som vissa inte fattat frågan :P Frågan var varför ni valde rasen och inte själva kaninen ^^,

Katter3
0

Zack var den enda kaninen i djuraffären för tillfället, och han var dvärgvädur. Sedan har det bara blivit dvärgvädurar, utan någon speciell anledning.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ciss
0

Jag ville egentligen ha en lejonhuvad eller en teddylöwen, men jag hittade ingen uppfödare i närheten så jag bestämde mig för hermelin. Det märktes inte när hon var liten, men hon "blev" en fuchs trots att alla i släkten var korthåriga. Är så glad att jag valde henne, hon är min bästa vän & min livsglädje. :-)

När Engla fick ungar ville jag såklart behålla en av dem, Essy.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Quellii]
0

Teddydvv är ju bara för härliga, mysiga och sociala helt enkelt! :D

SimsBrooke
0

Isadora:  Jag valde en dvärgvädur för att jag tycker dem är så himla söta, speciellt när dem tvättar sig och så. Dock köpte jag inte henne bara för det. Men jag tycker dem är söta. Och dessutom är Isa min första kanin faktiskt mitt första husdjur jag har haft faktiskt. HAr dock haft fiskar men det är ju inte samma sak. Men jag antar att jag inte visste hur många olika raser det fanns men jag ville inte ha någon "stor" kanin en liten och nätt ville jag ha =) Och då köpte jag en dvärgvädur =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

KvirrZ
0

#18 men de enda kaninerna jag valt för rasen var flickorna, de andra har jag bara valt för kaninerna i sig :P

- Mvh Emma

Iram
0

Med mig är det så, att jag egentligen inte är så intresserad av kaniner i allmänhet utan just och enbart av rasen Belgisk jätte. De är ju så stooora, maffiga och charmiga.

På bilden är Majsan, 9 veckor gammal.

Räcka ut tungan

twinnie
0

#23 Syftade inte på dig ^^,

[mangaa]
0

TrampeCharlie är blandingsras , och jag hade velat ha honom ändå Vilken ras? han var , han kunda varit en helt annan ras utan att jag skulle bry mig .. jag blev helt kär i han ;p

KvirrZ
0

#25 haha, okej ^^

- Mvh Emma

Hatasallad
0

Nisse dvärgvädur: Jag tog Nisse för att han skulle annars bli avlivad. Sen visste jag inte speciellt mycket om kaniner heller, och att dvärgvädurar är bra nybörjarkaniner.

Eris, belgisk hare: Första gången jag såg en belgisk hare blev jag förälskad! Har varit länge förälskad, och i våras snackade jag med Louies (Trasdocka) om belgisk hare. Så letade hon upp lite uppfödare till mig, så jag köpte en belgisk hare från Hennie (Henni-Chan). Jag gillar harar, men riktiga harar får man inte ha i fångenskap, så jag får nöja med mig en kanin som liknar en hare istället =)

League
0

Jag blev kär i Mizuki i djuraffären, och gick in och köpte Henne och hennes bror Kazuki.

De är hermeliner och Mizuki är vit med vildfärgade öron och fläckar runt ögonen. Kazuki e vit med svarta öron och svarta fläckar.

Båda är jättegulliga!

Feliciaa
0

Jag har alltid velat ha en dvärgvädur för när jag skaffade Mulle så hade jag ingen aning om hur löwen och dem dära raserna såg ut, dem enda jag visste va hermelin och dvärgvädur sså jag tog helt enkelt dvärgvädur :)

balelettan
0

Lejonkanin- lite av en slump faktiskt. Letade efter en seriös uppfödare som födde upp kaniner med bra temperament eftersom att kaninen ska bli min sons så tyckte jag att det var superviktigt och så ville jag inte ha en för stor ras och gärna lite "fluffig". Kom i kontakt med den här uppfödaren som var supertrevlig och som fokuserar sig främst på temperament dvs lugna och trygga kaniner. Annars var det inget direkt krav att det skulle vara en lejonkanin. Själv är jag väldigt förtjust i både belgisk jätte och holländare, får se vad det blir till mig själv sen :)

KvirrZ
0

#31 menar du lejonhuvad när du skriver lejonkanin? :)

- Mvh Emma

Lizzan
0

Jag vet faktiskt inte. Tror jag föll för själva personligheten, inte rasen :)

balelettan
0

#32 ja jag menar lejonhuvad, vet att det är det de heter egentligen :)

Llinnea-
0

Domino , jag valde inte honom för rasen. Utan var väldigt liten drygt 10 år. ville bara ha en kanin.

Malaika ville ha en ny kanin. Men en ras som var bra på att hoppa. Hittade annonsen på Blocket och fastnade direkt.

pandabjorn
0

Har alltid haft dvv här hemma sen jag var liten, mina stora syskon hade kanin då. Sen har jag helt enkelt fortsatt med det. Tycker dvv är lagom stora oxå :) inte för stora och inte för små;)

Timotej
0

Har alltid haft en förkärlek till gamla svenska föremål och djurraser dvs lantraser. Gotlandskaninen och Mellerudskaninen (mkt ovanlig) är vår enda svenska kaninlantraser vilket gjorde att jag intresserade mig för Gotlänningen. De är även av jordbruksverket klassad som en hotad ras så det är extra roligt och givande att vara med och bevara rasen. Så det blev ett par gotlänningar och en genbank :)

Keligast
0

Valde nog dvärgväduren för dom är så charmiga och så bra temrament :)

Albin köpte jag mest för jag ville ha sällskap till mitt marsvin :S (Var 13år gamal och kunde inget om kaniner)

Stormviskaren
0

det var min mamma som valde. så fortsatte jag med avlen på det kaniner vi hade och då blev det en lite Klubban som är en Dvv (dvärg vädur)