Hopsättnings
Har en kastrerad hona på 2 år som blivit ensam då hennes kompis avlidit. Har köpt en ny liten unge som en ny kompis. Dom har bott med galler i mellan och i början så fräste den äldre kaninen och bet i gallret när den lilla kaninen ville hälsa. Men sen minskade de och den stora kaninen fick glädjeskutt istället när dom nosade på varandra genom gallret, så tänkte att de kanske är dax att dom får träffas. Så den stora fick gå in hos den lilla och hon slickade den lilla flera gånger och dom såg ut att ha det jättemysig. Men efter ett tag från ingenstans tog den stora tag i den lilla och bet sönder öronen. Jag tog snabbt ut den stora.
Men min fundering är egentligen, Ska man våga låta dom ses igen? Eller ska jag ha dom på varsin sida av galler resten av deras liv? Någon som varit med om liknande? Vill inte att den lilla ska bli mer skadad
Oj, det lät inte bra, hur gick det med öronen?
Jag hade försökt igen, men ge det låååång tid. Innan du låter dem ses igen, se till att du ser ALLA goda tecken. Att de ligger bredvid varandra, floppar, myser, tvättar varandra m.m. Och när de beter sig på det viset, låt det gå ännu ett bra tag innan du låter dem ses.