Ny nin?
Wiii jag och mamma pratade igår om en till kanin.. Jag sa att vi hadde tid råd och plats mamma sa att: Om du fortfarande har intresse för kaniner och pengar till våren får du nog en :D
*Glad*
Ska nog ha teddy eller holländare …
Har nån några bilder på dom raserna?
/ Glad Jennie

puttis

:D

åå vad roligt och vad söt Penny är!
Gud vad kul! :)

7# jag veet :D
#10 & #11: GUUD så söta!

Gud va roligt :) Jag vill också ha en till kanin >:|
Vad roligt! :D
#10: & #11: Gud vad jag blev sugen på en holländare! Jättesöta <33

Vad roligt! ^^ Vill ju åsså ha en teddy x)
10 & 11, föööör sööta :D:D

En holländare är mycket lättare att ta hand om än en teddy

Jag tjatar o tjatar på föräldrarna att jag ska få en tedyddvv o jag känner superbra uppfödare men dom vägrar lyssna ;'/
ååå vad roligt! :D Själv får man inga flera.

Om du kollar på min hemsida har jag en massa Teddysbilder där :) www.tussilagonskaningard.se.nu

21# får man stamtavla? (A)

Kul:)
Roligt :)

#22 Teddydvärgvädur är inte en godkänd ras. Du kan alltså inte få stamtavla, men härstamningsbevis :)

25# OK så dom får inte vara med i utställningar? :)
så roligt :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Va roligt! :D
Du kan ju börja titta på kaniner som ska paras redan nu för att våren är ju ändå rätt snart (: Och då blir nog ditt val enklare om du ska ha Holländare eller teddydvv .

Grattis. Vad kul.

(Psst psst! Nala och Bella parades igår ^^, Nala med Oboy och Bella med Snowball )

#33: ;)
åh..så kul:)

10 och 11# sä sööta<3<<3<3
Vad kul:D

33# *vill ha* x) xd men bor juu i Årjäng x-x

#37 Det kanske går att fixa transport? :)

38# jau x'd kan det inte vara typ farligt för en kanin att åka så långt?

39# Nejdå, det är absolut inte farligt :) Man får se till att de har vätska och ex gurka som är bra och ha en så stor transportbur man har.

40# Vill du sälja en nin till mej dåå? xd

Vad roligt! Jag är helt förälskad i små fluffiga teddydvv :)
Lyllos som ska få en till, vill också ha men vi har inte plats för fler :/

#39 vad jag vet så är det ingen fara (:

#41 Du får ringa mig och så får vi prata mera :) Håll koll på hemsidan om 1 månad ca så ser vi när kullarna föds =) Men då pratar vi iaf och jag har en del frågor, och jag antar att även du har en del frågor :) Sen får vi se om det känns rätt

44# :o vågar jag ringa då xD

#45 Såklart :) Trasdockan är verkligen jättesnäll!

46& Okeej good :d

haha, som sagt, jag är så snäll så ;D Fråga bara Emma som har köpt Plimpy och Phonix från mig =)

48# Var är Snowboll? xd hittar inte honom :o
Aww så roligt om jag tar en liten fluffis :D

#49 om du kollar under hanar så ligger han där tillsammans med Oboy ;)

50# Vilken liten sötnos x)

Trasdocka. Jag har skrivit ett brev till mamma & pappa hur mkt jag vill ha en kanin från dig. Pappa sa att vi skulle prata om det senare :/ Hoppas!

#52 nej vad kul! om du vågar och vill får du jättegärna berätta lite vad du skrev, det kanske kan inpirera andra och hjälpa dem en bit på vägen, och så blir man ju självklart lite nyfiken ;)

**Såhär såg brevet ut:
**Mamma & pappa, jag har en dröm. Den drömmen är att få en till kanin. Den skulle vara min egna & den ska inte ha någon kompis eftersom att jag inte har tid med tre kaniner just nu, men två stycken har jag tid till. Det skulle verkligen vara jättekul! Då skulle jag ha den inomhus på vintern så jag kan gosa med den riktigt mycket varje dag. Jag vill ha en innekanin för då slipper man springa in & ut varje dag (fast det måste jag ju förstås ändå till Uzza, men det blir mycket enklare med bara en kanin utomhus) & man kan plugga & umgås med kaninen samtidigt. Innekaniner har ju alltid färskt vatten, eftersom att det inte fryser till is & höet är alltid torrt & färskt. Innekaniner blir tamare också, eftersom att det jämt är människor vid inomhus vid kaninen! Jag kan städa hur ofta ni vill, för Alvas skull om hon skulle få några allergiska reaktioner, & ha dörren stängd absolut hela tiden (har den stängd jämt ändå) om det skulle behövas. Jag skulle inte sitta vid datorn lika mycket, men i början så måste jag ju såklart lägga ut bilder på kaninen så att alla får se hur lycklig jag är. :)
Om det absolut inte skulle gå att ha kaninen inne över vintern, så skulle jag verkligen försöka bygga en mindre kaninbur på ben så att kaninen blir tamare & lättare att få tag på. Den ska alltså inte bo med Uzza. Uzza är ju för gammal för att sättas ihop med en annan kanin för då kommer de att börja bråka & i värsta fall så kan de skada sig rejält.
Vilken ras??
Kaninen skulle vara en teddydvärgvädur, med teddypäls & blåa ögon. Ni hör väl hur underbart det låter? Jag blir överlycklig bara jag hör ordet "teddydvärgvädur"! Det är ingen godkänd ras inom utställning, men det är en ras som bara växer & växer. Teddydvärgvädurar är kända för att vara lugna & snälla, & med gosig päls. Den kaninen är helt perfekt för mig med andra ord, jag älskar lugna kaniner men vill även pyssla med något. Jag skulle borsta kaninens päls minst varannan dag & buren skulle alltid vara ren & fin. Kaninen skulle vara en hane, eftersom att hanar brukar bli tamare, är mycket socialare, är trevligare att hålla på med & enklare att lära saker (t.ex. kaninhoppning).
Uzza är ju inte speciellt tam för att hon är både utekanin & från djuraffär. Jag märker att jag inte håller på med henne lika mycket när hon bor ute i en så stor bur för man får aldrig tag på henne. Men om jag får en till kanin så lovar jag att ta jättebra hand om båda kaninerna, alla mina vänner & skolan.
Jag vill ha en chans till för kaniner är verkligen något som jag vill hålla på med i framtiden.
Kaninerna kostar ca 500-600kr styck, jag kan betala kaninen om det är priset ni oroar er för. Det är verkligen underbara kaniner, det är absolut värt priset. Jag ska verkligen försöka betala alla kostnader till kaninen. Det enda jag vill ha är eran tillåtelse.
Jag vet att jag tjatar, men det är verkligen min största dröm!
Hoppas att ni vill hjälpa mig att uppfylla den genom att tinga en hane från någon av de här uppfödarna till jul eller innan! :)
Kram Emmy!
_(Jag har ingen aning om ifall hanar blir tamare lättare & så. Men en liten vit lögn får det bli.. (A) & Så hade jag skrivit en sida om trasdockans uppfödning :) Skratta inte åt brevet, det lät fjantigt men jag vill verkligen ha en till kanin.)
DET BLEV MÅNGA FEL! :P_
#10, 11 ; Förbjudet att lägga in såna där bilder;) ! Helt underbara!:) <3

Slår vad om att alla sitter & asgarvar åt mitt brev nu.
#56: Jag tycker det var jättefint :)

#57 Tack :') Lite pinsamt töntigt kanske..

#54 nej gud vad fint brev! <3

#59 Taaack :') <3 Får hoppas att mamma & pappa tycker det. Pappa har läst det, han sa bara" vi pratar om det sen" med jättearg röst.

Jättefint ju!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#61 tack :)
nu får ni nog sluta komentera så snälla saker, jag snor ju tråden ^^

Haha ;)
www.frihetenskaniner.se

#56 Ditt brev var ju jätte bra skrivet!

Tack :)
Förlåt Jennie104 för att jag snor din tråd lite…

#54, jättebra och fint brev! :) Det är oftast ett plus om man visar bilder på kaninen också eller om du visar på föräldrarna ^^ Lycka till och hoppas det går vägen! :D

#66 Tack :) Jag har skrivit med hemsidor m.m & skrivit lite fakta om föräldrarna… nu får man inte säga tack när du säger lycka till, så det gör jag inte ^^

#67 okej det är ju bra :) hehe ;)

Haha vad du snodde min tråd dåå xd
Tillbaka till tråden iaf

#69 Hehe.. förlåt.

Puttputt

Putt

Har också skrivit ett brev :)
www.frihetenskaniner.se

#73 Kan inte du visa också? :)

Mjaa .. Det är personligt ;)
www.frihetenskaniner.se
Putt.
Åh kul ) Tyckt det var ett väldigt bra svar av din mamma :) Man vet ju faktist inte om man kommer tycka det är lika spännande efter en tid å det kan ju vara bra att vänta ett tag innan andra kaninen så hinner du vara med jappo än mer och så innan du skaffar en ny :) Tycker holländare är superfina, skulle lätt kunna tänka mig en sån om jag skulle skaffa en till kanin, men två skruttar räcker bra :)

#75 Snälla ciss? *valpögon*
Grattos Jennie104 :)

jag ska antagligen köpa en ur trasdockas kull.. men vi måste prata och så..
http://www.tussilagonskaningard.se.nu/ trasdockas sida x)

Jag tjatar som 17 på mamma. Vill sååå gärna ha en ur trasdockas kull. Hon är verkligen en superbra uppfödare :D

Jag är nu uppskriven på Nala och Oboys bebbar x>

Jag är sååå glad :D

Ååh, så kul! :D
så kul! :) om jag var du skulle jag köpt holländare dom är så fina:D

Ååååh. Lyllo :'( Jag frågade mamma idag igen men då blev hon JÄTTEARG och skrek att jag ska tänka på studierna ist.
jag ger mig inte!

putt..

86# hur går det för dej ?

#87 inte bra :( mamma är jättearg för att jag visade en bild på trasdockans kanin & sa: visst är hon söt? mamma ba skrek & vart jättearg. usch, jag vill verkligen. det är min största dröm… :'( gråter nästan..

88# jag tänkte rymma när mamma sa att jag inte fick Jappo XD
Säg att ni iaf kan se till våren när bäbbarna ska vara tillsalu..

#88 ge inte upp! Min mamma var precis så i början när jag tjatade om en andra kanin. Men sen gav hon med sig, och nu ska jag typ få en tredje ;P

#89 Jao. Funderar också på att rymma men det går ju inte ^^ Har ju en kanin att ta hand om. Jag får väl helt enkelt bita ihop…

#90 Tack :') Nej, jag vill inte ge upp… Men asså. Pappa är väääldigt lätt att övertala. T.ex med mobiler. han köpte en, då fick jag den, han köpte en ny, vi bytte, han köpte en nyare, jag tog den etc.
Men mamma däremot. Bläää. Hon vägrar lyssna! Nu låter jag säkert jätte oansvarig som bara tjatar, men jag vill verkligen. Min nuvarande kanin är inte så tam.. jag vill ha en till chans.

92# fråga din pappa då XD

92# fråga din pappa då XD

#92: Om du får en till kanin har du mindre tid till den kaninen du har nu, eller hur? Om den kaninen du har nu inte är så tam skulle jag istället lägga all min tid & energi på att få dem tam istället för att köpa en ny.
www.frihetenskaniner.se

och om han säger ja så säger du till din mamma att han lovade
xd haha xD

#95 Hon är inte otam precis. Håller på med henne varje dag & går i sele. Vill verkligen ha en till kanin men jag ska absolut inte hålla på med Uzza mindre för det.

putt,

Putt
Vad kul :D
Då får du och jag ursamma kull ^^

100# Vad roligt x)

Mamma tyckte oboy och Nala var jätte söta när jag visade bilderna på sidan ;D

;>

Wii det går faktiskt bra tur att hon gillar Nala och oboy ;D

jag sa så här till mamma nu:
Mamma det är dom jag kanske ska köpa en kanin unge av då NICKA hon :D
vad roligt :)
vad kul jennie104 och lycka till emsaaan! :)

Jag och mamma ska prata nu<3 ;)

Det går väldigt bra faktiskt ;)
Jag: Mamma kolla här SUPER SÖTA KANINER! dom vill jag ha
Mamma: Nej Jennie, vi får se i vår
Tänk ;d Vi får se i vår ;) xD

Men du fick ju skriva upp dig på listan, det är väl bra? Det fick jag med :)))

jag vill också ha en unge från trasdockanXD hon är poppis här. Men man kan ju inte motstå rasen, de är helt underbara<3
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Ja, så söta. Jag har hittat jättemånga uppfödare som t.om säljer nu, men jag väljer att vänta på Louices kull för att jag har snackat mest med henne. Har sett bilder på tidigare kullar innan och sånt. Jag litar på att hon tar hand om sina kaniner till 100%.
Annars så skulle jag nog välja någon med annorluna färg t.ex.