Svar på påståenden ? :
1. Kaninen kanske gnagar på möblerna, lister, dörr osv ..
2. Kaninen kanske kissar på golvet så det blir fläckar ..
3. Det kommer lukta ..
4. Ingen annan i familjen vill ha en inomhuskanin ..
**Hittar du bra & godtagbara svar på dessa påståenden är du inte dålig!;)
**Som ni märker behöver jag lite hjälp. Om ni tycker mina kanske onödiga trådar är onödiga, så ursäkta. Men det kanske är fler som har dumma föräldrar o behöver lite hjälp ? x)
_Tack på förhand,
_

1. Ja visst kan kaniner det. Men om jag har kvistar och annan aktivering så´kommer den mest troligen inte att göra det.
2. Kaniner är väldigt renliga av sig, så dom flesta väljer att göra i sin toalett i buren.
3.Inte om jag håller rent. Kanske lite hö.
4. Hehe, det var lite klurig ^^
Lycka till!
**1. Kaninen kanske gnagar på möblerna, lister, dörr osv.
**Man får lära den att inte göra det (haha det är nog inte lätt)
**2. Kaninen kanske kissar på golvet så det blir fläckar.
**Man lär kaninen vara rumsren.
**3. Det kommer lukta.
**Inte om man byter nog ofta i toan.
**4. Ingen annan i familjen vill ha en inomhuskanin.
**säg då: "Vem bryr sig, jag vill!!" jag skoja ;) Nej men fråga då varför de inte vill det. (Om de säger det som står ovanför så svara på de frågorna)
===
1. Visst kan de, men eftersom jag kommer ge min kanin kvistar, och massor att göra kommer det förmodligen aldrig att hända! + att jag självklart kommer passa den!
2. Eftersom kaniner är så renliga så blir det nog inga problem, den gör sina behåv på/i låda/buren.
3. Nej, inte om jag gör rent buren och skurar den. Då kommer det inte lukta^^
4. Det är ju inte ni som skall ha den, utan endast ja. Ja självklart kommer ni se den, och den kanske kommer och vill klappas på ibland. Men vafan? Vad gör det om man kanske klappar lite på en kanin ibland? Och den är mitt ansvar! Ni kommer knappt märka den!
Haha xD
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

**1. Kaninen kanske gnagar på möblerna, lister, dörr osv.
**Man får helt enkelt ha tålamod. Kaniner gnager på saker i sin naturliga miljö.
**2. Kaninen kanske kissar på golvet så det blir fläckar.
**Ha tålamod & göra kaninen att vara rumsren.
3. Det kommer lukta. Byt ofta i bur & toalett.
**4. Ingen annan i familjen vill ha en inomhuskanin.
**Har det problemet själv! :(

Förresten, mina föräldrar vill inte ha innekanin, för att "det drar till sig råttor". Visst, vi bor i ett oisolerat gamlat skrutthus men råttor kan väl inte dras till kaniner? Menar dom att de dras till maten? Urinen? HJÄLP! Fast jag vill nog ändå ha utekanin men skulle vara trevligt att ha en inne på vintern :)
Tack underbara människor för eran hjälp!:) <333
Men det gör inget om fler skriver;) Ska dock prova den där kommentaren med kvistar .. (A)
Putta! ^^

#3 Den där sista kommentaren måste jga komma ihåg… ;D

1. Kaninen kanske gnagar på möblerna, lister, dörr osv ..
Ett problem jag haft med Moses. Han blev inte alls bättre utav att ha grenar i buren, för när han var ute och skuttade tog han ju inte med sig grenarna direkt ^^ Vi sprayade ättika på sladdar och lister. Han gick inte i närheten efter det!
**2. Kaninen kanske kissar på golvet så det blir fläckar ..
**Fläckar blir det inte om man svabbar bort det direkt. Jag säger bara: Vim Rengöringsmedel! Tar bort doften DIREKT! Sedan sprayar man även ättika på det och kaninen kommer aldrig kissa där igen!
3. Det kommer lukta ..
Varför? ;) Du städar ju burarna! Då finns det ingen chans att det luktar ju! :)
Jo, de e klart dom vill! Berätta hur sociala kaniner kan bli av att bo inomhus. De blir som hundar, lovar! :D
#9 Tack så …. himla mkt! Vet inte vad jag ska skriva xD Men dina svar var super! Tack!!<3 Ang. 3:an .. Klart jag städar burarna.. Men mamma har erfarenhet av mina marsvin som det luktar om dan efter jag har städat x) De bajsar bland annat under vattenflaskan så det droppar ner på bajset = det luktar:S .. Men känner vi någon lukt av ättikan då?:)

#10 Haha, ;D Om du sprayar ättikan på rengöringsmedlet luktar det inte. Dessutom finns det speciella spray som inte luktar alls. Men sprayar man bara ättika kan det lukta lite konstigt :P Men det försvinner ju efter ett tag :)

Ska testa det där med ättika.
#11 Ok, tack!<3 (:
putt :)
puttar igen :) Fler ideér ?

**1. Kaninen kanske gnagar på möblerna, lister, dörr osv ..
**Det gör Buffis… så han får bara vara i bestämda rum där inga sladdar eller annat gnagvänligt finns eller är gömda, ex. köket brukar vara bra för där har de flesta inga sladdar. Och sen så får man helt enkelt passa kaninen och inte ha den lös utan uppsikt.
**Som många innan har skrivit, kaniner är renliga djur så de är lätta att lära gå på toa. Vissa är tom rumsrena från start! Och fläckar blir det inte om man torkar upp kisset på engång.
3. Det kommer lukta ..
Jag bor i ett normalstort rum med en kaninbur på 1.20m och två hamsterburar… klart det luktar om jag inte städar! Så det är bara att städa bort toahörnan varje dag = vips det är luktfritt!
Kaniner luktar noll och ingenting i jämförelse med marsvin som stinker (sorry alla marsvinsälskare, de är dock supersöta)
Ja den var ju lite klurigare… här hemma är det självklart att djuret bor inomhus, så jag har aldrig haft det problemet förutom att få skaffa djuret ifråga.
Men säg att de blir som små hundar, otroligt tama och tillgivna, rumsrena, mysiga, gosiga, hårar inte ner, tar inte stor plats, låter inget osv.

1. Kaninen kanske gnagar på möblerna, lister, dörr osv .. Det är inte bevisat att alla kaniner gör det, Stampe gör det inte, har aldrig gjort!
**Knappast troligt..står buren öppen kommer kaninen troligtvis att göra det där..
3. Det kommer lukta..
Ja, som tur är…av halm och kanin, bra brytning mot alla rengöringsmedel och deodoranter…
4. Ingen annan i familjen vill ha..
Ingen annan i familjen SKA ha, för den ska vara min…
#16 "Kaniner luktar noll och ingenting i jämförelse med marsvin som stinker (sorry alla marsvinsälskare, de är dock supersöta)" Det har du faktiskt rätt i ! x)
#17 "Det är inte bevisat att alla kaniner gör det" Nejnej, men det finns de som gör det. :S
"Ja, som tur är…av halm och kanin, bra brytning mot alla rengöringsmedel och deodoranter… " **HAhah x) Den var bra;) Ska säga det till mamms. :D
**
Tack för alla svar:)<33

Håller tummar och tassar :D

Hur svarar man till någon som säger: Kaniner drar till sig råttor!
Förlåt om jag snor tråden Niike, men jag har också dumma föräldrar ;D

#20 Råtter? :O
#19 Tack(; <3
#20 Ingen fara!:D

#21 Råttor, du vet. Sånna där med päls & svans x) Visst drar inte kaniner till sig råttor? HJÄLP :)
#23 Nä, isf maten. Men inte kaninerna.

#24 Nä, tänkte väl ;) Men hur ska man svara då? FÖRLÅT IGEN NIIKE

#25 Svara att du har maten inomhus, då kommer inte råttorna. ;)

#26 Pappa säger att råttorna kommer komma in till huset… :(

#27 Men isåfall skulle råttorna redan kommit in eftersom ni har annan mat i huset ju. Så jag tror inte det stämmer. :)
Vi hade iallafall råttor i vårat uteförråd förut. Vi hade maten där inne och dom tog sig in i hösäcken (usch och fy). Men nu har vi allt inomhus istället och inga råttor har kommit in till oss.

#28 Okej ;) Tackar.
Emmsaaan: Ingen fara!;) Lycka till!:)

Okej, många har skrivit men jag gör det ändå ^^
**1. Kaninen kanske gnagar på möblerna, lister, dörr osv ..
**Kan mycket väl hända, men inte så vanligt vad jag vet. Sen kan man ju ha den i bur också xD
**Det är inte alls ofta kaniner kissar utanför buren. Bajsar, däremot.. Men det är ju lätt att dammsuga/sopa upp!
**3. Det kommer lukta ..
**Jag tycker inte kaniner luktar nåt, och det gör ingen annan i min familj heller.
**4. Ingen annan i familjen vill ha en inomhuskanin ..
**Dom behöver inte ha med den att göra, står den på ditt rum och aldrig är utanför där lär dem inte märka den x)
#31 Tack:) Det är bara kul att så många som möjligt skriver!
Såå, skriiiiv! :D

#20:
Jag har aldrig sett, eller sett spår efter en råtta, så länge jag har haft kaniner.
Aldrig ute heller vid/under fågelbordet.
Kan ju vara lite hur man bor också….
Vi har råttor i vårat hus.. Det är inte så kul för såklart dör de ju någon gång, och då stinker det sur råtta i hela huset. Inte så najs:/ Och ibland hör man hur de springer i väggarna .. Men jag börjar bli van, så jag tycker inte det är så farligt;) Endast det där med råttlukten då >.<

#34:
Nja, det du beskriver är nog möss…
#35 Jo, det är det iofs;) Haha^^ Men vi säger råtta för .. jag vet inte. Det låter bättre;) Men du har så rätt så, möss är det som kryper i väggarna=)

#33 Vi har möss ute i kaninburen, det kanske va det pappa menade. tack :)
#8; ;)
Lycka till :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com