Färg-hjälp
Hej allihopa!
Nu behöver jag lite hjälp kring vad dessa rexungar kan vara i för färger då jag inte kan hålla mig tills dom blir lite äldre🙈..
Mamma vitrödögd, vet ej färger bakom. Pappa Havanna VÖ, bär på chinchilla, brun zobel, blå, gul.
Ser ut som att de ljusa ungarna är egern? Dom är för ljusa enligt mig för att vara blå?
Sen till dom mörka, först trodde jag dem var svarta men sen när man lös på dom med ficklampan var dom "brunskimmrande". Förövrigt helfärgade, så som samma färg på buk, öron, kring nos sov.. Någon som har idéer?
Tusen tack på förhand! 🌷
Mvh Clara
Marburger egern har ett mer brunaktigt sken än en blå. Är de ljusare än blå kan det vara zobel blå. Jämför exempelvis bilderna på marburger egern och zobel blå som finns på sidan kaningenetik (https://kaningenetik.weebly.com/).
Angående de mörka så är min spontana tanke att de skulle kunna vara mörka zobel bruna. Eftersom pappan bär på zobel och mamman är vit rödögd är det inte så konstigt om det dyker upp zobel brun och blå i kullen. Men de behöver bli lite större för att säga med säkerhet. :)
#1: Toppen! Låter klokt, tack ska du ha 💐