Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselBeteende, hälsa och skötsel
Läst 117 ggr
[Anonym.anony]
0

Vad händer?

Vissa gånger jag när min kanin så hoppar/flyger hon ur famnen och landar på marken. Gör jag något fel?

Springflower_Haruki
0

Är lite förvirrad över vad du menar? Flyger hon ur famnen när du bär henne eller bara när du sitter ner. Kaniner hoppar rätt lång och lätt och bestämde likt katter när det räcker. Då hoppar de bort. Men du ska aldrig låta en kanin göra det från höghöjd som när du bär den.

[Anonym.anony]
0

#1: hon kanske inte flyger ur direkt men hon hoppar ur. Det är när jag går med henne och bär eller när jag står still

sp0ngeb0b
1

#2 Det är nog för att hon inte gillar att bli buren. Tror det är extremt få kaniner som gillar det. Generellt skulle jag tro att kaniner avskyr att bli burna tyvärr. Tänk på att de är bytesdjur, i naturen gör de allt för att fly undan rovdjur. Det är därför de är så lättskrämda, snabba, gillar mörka trånga utrymmen (påminner om deras grävda tunnlar), gömställen m.m. Det har hänt att min kanin har lyckats ta sig ur min famn när jag burit henne men om jag känner att det är på gång och inte kan hålla kvar henne brukar jag huka mig snabbt så hon inte har så långt ner. Men jag undviker att bära kaninerna om jag inte måste.

Springflower_Haruki
0

#2: ja som tidigare kommentar sa, inga kaniner gillar att bli burna. Du måste bara ha ett säkert ordentligt grepp men om kaninen är super stisig är det säkrare att bara bära när du absolut måste! Jag nästan omfamnar mina kaniner när jag bär de (en åt gången) men jag har liten Rex och är ”vuxen” så har lite mer armar att bära de med😂