HJÄLP
Har köpt en kaninunge för ungefär en månad sedan och såg nu när jag la hon på rygg och såg att hons mun är öppen man ser alltså nedre framtänderna hela tiden jag kollade även på min andra kanin och hans mun var stängd så jag hundrar om de är någon som vet om de ska vara så och om de är farligt och kanske vad de kan bero på
Hej! Hur menar du? Jag tänker att om du lägger ungen på rygg och kollar hennes tänder så kanske det är så att hon bara gapar?
det kan va att hon har långa tänder då kan det hjälpa att ge pinnar obs måste vara rätt sorters så detilte är giftigt
#1: de kan nog ha varit så då jag kollat varje dag sen des och då har hon haft munnen stängd tills jag börjar peta lite vid munen för att kolla
Försiktig bara när du lägger kaninen på rygg. De blir paralyserade då. Bättre att ha de upprätt med ett stabilt grepp i famnen. Luta de mot ditt bröst, ha rumpan på benen, en handen på magen och den andra kan på öppna munnen men. Detta kan vara svårt i början dock så be kanske om hjälp. Koll på nätet och bilder som referens så vet du om de är för långa!