Skrämd
För två dagar sedan blev min kanin skrämd av en gigantisk hund som ville lukta på honom och inte menade något illa, sedan dess har han inte ätit som han brukar, han äter endast hö i extremt små mängder och vill inte ha kraftfoder eller grönsaker, han sitter ofta i sin tunnel och sover och har inga problem med att vi klappar honom och är ute och hoppar men väldigt sällan och korta stunder. Han dricker vatten och kissar men hans bajs har blivit väldigt litet och kålsvart och hårt. Vad ska jag göra? Hut kan jag få honom att äta igen?
Det är nog pga stress. Om han äter alldeles för lite kan du tvångsmata honom med Critical care? Kanske även rådfråga en veterinär?
//
Lucille
Definitivt stödmata! Snabbt, innan det går för långt. Jag har också en kanin som blev skrämd så att hon slutade äta. Det gick dock snabbt, hon åt inget och bajsade inget så hon fick åka till veterinären. Så stödmata med critical care nu direkt medans magen är igång fortfarande.
#2: tack så mycket för svaren, han börjadr äta som vanligt nån dag efter och bajsa som vanligt. Vi tror att han hade en förstoppning som gich bort av sig själv
#1: tack så mycket för svaren, han börjadr äta som vanligt nån dag efter och bajsa som vanligt. Vi tror att han hade en förstoppning som gich bort av sig själv