Kaninungar
Vi har nyligen fått en oväntad kull. Vi trodde vi hade två honor och att ena var skendräktig? så jag lät boet vara kvar. Igår såg vi att det rörde sig och vi hittade 4 levande ungar. Vi kollade inte för mycket på dem och lät dem vara ifred.
Idag hittade vi däremot en av ungarna i trädgården 5-10 meter från buren. Jag undrar då om den kan ha krypit ut ur buren eftersom boet är längst ner i buren mittemot dörren till buren. Vi hade inte heller lagt över boet i en låda för vi tänkte att de fortfarande var så små och att det inte var någon brådska. Buren står dock i ytterligare en bur som är större med hönsnät runtom. Att ungen kan ha krupit ut låter ganska omöjligt.
Att mamman har gjort detta är också osannolikt då hon inte har varit i trädgården. Hon har en Hage i gräset som är kopplad till buren men hon har dock inte varit i den idag. Vad tror ni kan ha hänt? Vi är såklart mycket ledsna och oroliga nu.
Jag undrar också om det är normalt att ungarna är olika i storlek. En är mycket stor och närstan dubbelt så stor som en av de andra två. Även den som vi hittade i trädgården såg ut att vara stor. De har ännu inte öppnat ögonen men har börjat få päls. Vilken ålder kan de vara i?
Förlåt för ett långt inlägg men jag är välldigt orolig och förvånad då allt detta bara har skett på två dagar