Kanin iFokus

Kanin

Läst 331 ggr
Sötis.0707
2021-03-24 19:26
0

Kaninkompis

Hej!

Jag har en kanin på 10 månader nu. Han bor ute och verkar toppen trivas. Men han bor ensam. Jag vet att det bästa för honom hade varit att ha en kompis trots att jag ger honom mycket uppmärksamhet. Men det kan jag ju inte göra hela tiden som en liten kaninkompis. Men hur tycker ni att jag ska göra? Jag har nog inte den möjligheten att ha två burar med två ensam kaniner i. Vilket alltid är en risk att det kan bli när man sätter ihop två stycken. Han är inte kastrerad men det skulle han bli om vi beslutar oss för att han ska få en kompis.

Lovilina
2021-03-24 19:40
0

#0: Vad roligt att du funderar på att skaffa en kompis till honom!:D Det är såklart inget måste, och om du känner att du inte har plats eller liknande fungerar det ju med en kanin också som man ger mycket uppmärksamhet! Men när man har två stycken kaniner så ser man verkligen hur mycket de får ut av varandra, när de sover tillsammans, leker och busar osv. För oss gick det väldigt snabbt att sätta ihop kaninerna, även fast de småbråkade lite i början så blev de dag för dag bättre och bättre kompisar! Jag var lite orolig att de kanske bara skulle vilja vara med varandra och bli mer osociala om man hade två men tycker snarare att det är tvärt om! Om den ena är rädd men ser att den andra vågar göra något hakar den första på! Hur är din hane till personligheten? Om du ska sätta ihop honom med en annan kanin kan det ju vara bra att veta ungefär vilken slags kanin du vill ha ( alltså till personligheten ) Så att han kanske inte är lite aggresiv, dominerande elr reserverad mot andra djur också sätter du ihop honom med en annan kanin som också har liknande egenskaper så kanske det inte är det bästa. Men det är ju alltid svårt att veta! Men vad jag har hört brukar det nästan alltid tillslut gå att sätta ihop en normalt social kanin med en annan kanin! Lycka till!

Sötis.0707
2021-03-25 19:08
0

#1: Hej tack för ditt svar. Lilleskutt som han heter är en lugn trevlig kanin. Han är inte dominant över huvudtaget vad jag har märkt. Därför undrar jag hur det skulle gå när det är dags för att bestäma rang? För han känns inte som den kanin som är den som vill vara högst i rang. Men vad vet jag :) Jag tänker att det brukar ju vara den äldsta och hanen som blir den som "bestämer" om du förstår. Han är även ganska tillbaka dragen, snäll och väldigt envis mellan varven!🤣💖

Laila (kanin älskaren)
2021-03-25 23:30
0

Har it kaniner men ska skaffa en 😁 har läst Mycket o vet att man helst ska ha en kastrerad hane med en hona 🐇eftersom att det funkar bäst 👍 men som sagt, jag har inga kaniner så du borde läsa lite innan du lyssnar på mig 😂

Lizziethebunny
2021-03-27 12:32
1

Jag har ett gäng tjejer i ganska akut behov av nya hem. De är dvv/lejonhuvad mix (mestadels dvv) och födda den första nov och den tredje dec 2020. Om du är intresserad så kontakta mig gärna via meddelanden. :)

Sötis.0707
2021-03-30 09:20
0

Kan det bli försent att kasterara sin kanin?I så fall när?

Lizziethebunny
2021-03-30 18:43
0

Det är aldrig försent tror jag inte. Det är bara att man gärna ska göra det så snart som möjligt då de kan få cancer och så.