Ge mig hopp!
Min nuvarande markeringskissa på hunden dagligen fram till sin kastrering men sluta sen helt efteråt! Min förra hane var aldrig hanig så blev aldrig någon speciell skillnad efter kastrering på honom utan han var lika rumsren som innan (kastrerades när han var 4-5 år).
Ofta blir det ju mycket bättre med markeringskissande när de kastreras men det kan dröja några veckor efter kastrering innan alla hormoner stabiliserat sig.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Oj, vad jag känner igen mig! Min hane kissade också överallt och hela tiden innan kastrering, och det tog väl lite tid därefter men det beteendet upphörde sedan helt och hållet. Så nog finns det allt hopp!
Lycka till med kastreringen!
Mvh Isabelle
Jag har en okastrerad hane, fast han bor utomhus där det inte finns tillgång till att kissa överallt, bara i buren.
Han var och är fortfarande jätte duktig med att hålla sig till toaletten! Det har aldrig varit några problem med att pott-träna honom inte 😁
Du får höra med experter när det gäller kastrering, eller kanske ringa veterinär?
Oavsett, lycka till!
Vänliga hälsningar
- Redigerat 2021-03-23 09:39 av CupcakeΣ(>Д<)
Tack! Känner mig lite mer hoppfull nu😊
Min hona gjorde också så. Höll på att stressa ihjäl mig en period. Dock var hon kastrerad, jag kastrerade henne nästan direkt jag fick hem henne. Men det kan ju ta ett tag för hormonerna att försvinna, eller så var det revirmarkeringar pga att hon var ny hemma hos mig (hade redan en annan kanin hemma då så hon kanske markerade "mot" honom). Det gick över i alla fall, efter ett tag. Fick ha plastade frottélakan i sängen, hade ingen soffa/fåtölj då jag bodde i en liten etta men hade haft samma i dem om jag hade haft. Torkade kiss som bara den, tvättade mattor och frottélakan varje vecka. Men som sagt, nu är hon jätteduktig på att använda lådan. Bara lite bajs som hamnar utanför :)