Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 264 ggr
ciss
0

"Det räcker med två"

Vad svarar man till sin mamma ifall hon säger att det räcker med två kaniner? ;-)

Pappa är med på det, så jag kommer skaffa en till kanin till sommaren (teddydvärgvädur). Men det vore ju kul om även mamma såg fram emot det och inte bara var negativ.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Fråga henne VARFÖR hon tycker att det räcker med två. Sen kan man gå vidare från det :)

emmsaaan
0

Åh. Roligt att du också ska skaffa teddydvärgvädur :D

Btw, du kan väl säga att kaniner verkligen är ditt favoritintresse, som jag vet att det är ^^ Eller visa bilder på teddysar.

[Niike]
0

Åh, bra tråd (A) Jag har the same problem!;) Min mamma fattar inte hur glad jag skulle bli .. :/

ciss
0

Japp! Har ställt mig på kö till Myrans kull. Hoppas det blir en liten bebbe över till mig bara, verkar ju vara massor som är intresserade. Och det förstår man, kommer bli en helt underbar kull!

www.frihetenskaniner.se

Mickis1994
0

Fråga VARFÖR hon tycker så. Det gör alltid jag tills dem int ekan svara xP

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

emmsaaan
0

#4 Ja, Myran är underbart söt :)

[Niike]
0

Åh vad kul! Jag ska ställa mig i Plimpys kö x) om jag får för mina föräldrar(A)

twinnie
0

#4 Sen har jag även sagt till alla som står i kö att jag väljer vilka som får köpa, vilka jag anser kommer ge kaninen ett bra hem :) Så det handlar inte bara om ivlket nummer i listan man har ;D

ciss
0

#8: Det visste inte jag. Vilken bra idé! :)

www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

#7 :D<3

- Mvh Emma

[Niike]
0

#10 (A) <3333

balelettan
0

Du får kanske även ställa frågan varför det INTE räcker med två till dig själv……

[Niike]
0

#12 Tyckte den där frågan var dum faktiskt. Då kan man ju fråga sig varför det inte räcker med att ha en kompis?

balelettan
0

#13 Men när räcker det då? Med 3 eller 5 eller 10 eller 30?? Hur många kompisar räcker?

[Niike]
0

#14 Kompisar kan man aldrig få för många av (: Men nu blev det lite OT .. Men du kanske fattar vad jag menar? Hon vill väl ha en till kanin för att det är hennes intresse antar jag, hon älskar dem, tar super hand om dem, så varför inte?

balelettan
0

#15 jag menar mest att om man ska övertyga sina föräldrar så behöver man nog motivera det lite bättre än att bara säga att man vill ha.

Kan förstå föräldern samtidigt för att jag antar att det först var en massa tjat om en kanin och sen om en till och sen räcker inte det heller. Det var för att lyckas övertala föräldrarna som jag tyckte att hon skulle ställa frågan till sig själv först för att kunna ge en bra anledning.

twinnie
0

#16 Jag tror att hon inte bara "vill ha" en kanin. Känner ciss väl och vet att det är hennes största intresse. Hon håller ju även på med Kaninhoppning, så jag förstår inte riktigt hur du kan uttala dig på det sättet utan att du vet vad hon sagt till sina föräldrar.

Frågan var hur hon ska lyckas övertala sin mamma att få en till kanin, inte vad du tycker om att hon ska ha en till kanin eller inte ^^

balelettan
0

# 17 Ja det är ju just det som var min poäng!!!! Jag menade att hon måste ställa frågan till sig själv för att kunna övertala sina föräldrar. Jag har väl inte sagt att jag inte vill att hon ska ha en kanin till hon får ha precis hur många hon vill. Om hon ska kunna övertala sina föräldrar måste hon först ställa frågan varför hon vill ha en till kanin till sig själv och svaret på frågan ger hon till sina föräldrar!

Jag tvivlar inte en sekund på att hon tar väl hand om sina kaniner eller klarar av en kanin till det är jag övertygad om att hon gör. Men eftersom att jag själv är förälder så försökte jag sätta mig in i föräldrarnas situation och tänkte på vad som skulle krävas för att man skulle bli övertygad. Jag gissar att de inte köper det om hon bara säger att hon "vill" ha en till utan behöver kanske motivera det lite bättre.

Det är hemskt vad alla hugger här inne. Missförstår du med flit?

[Niike]
0

#16 "_Det var för att lyckas övertala föräldrarna som jag tyckte att hon skulle ställa frågan till sig själv först för att kunna ge en bra anledning. "

_Ja, det är ju smart :-)

balelettan
0

#19 TACK

twinnie
0

#18 Men gud! Ursäkta! Klarar du inte av att någon missuppfattar? Herregud! :S

Jag läste detta:

"Kan förstå föräldern samtidigt för att jag antar att det först var en massa tjat om en kanin och sen om en till och sen räcker inte det heller."

Och detta:

"Men när räcker det då? Med 3 eller 5 eller 10 eller 30?? Hur många kompisar räcker?"

Förklara på ett trevlig sätt istället för att anklaga mig för att missuppfata med flit. Herregud! Tänker absolut inte diskutera med dig något mer ^^

balelettan
0

Du tyckte själv att ditt inlägg var trevligt?? Jag ankladade inte dig JAG FRÅGADE!! Du kan inte bara läsa urvalda bitar ur ett inlägg du måste läsa allt för att förstå helheten. Du slipper gärna diskutera med mig, men har du börjat? Jag kan inte minnas att du har diskuterat, åtminstone inte i det här inlägget för i min mening så är det du skrev i #17 inte en diskussion. Men fine…

balelettan
0

#21 vad exakt var det egentligen som var så hemskt i mitt inlägg #18? Citera gärna

balelettan
0

Andra får också gärna citera så jag vet vad det är som var så farligt!

KajsaM
0

Ta och lugna ner er lite! Vänligare ton, tack.

Så kan vi fortsätta ge tips? till ciss.

Lycka till ciss :)

[Catteklina]
0

Hmmm, mamma var väldigt emot en till kanin (frågar bara mamma om lov, då jag vet att pappa säger nej, haha) Men i och med att jag bara hade en sen innan som gick ensam sedan kompisarna dog, så gick det "rätt lätt". Fast det tog ju ändå en månad eller två att övertyga henne ^^
Men jag frågade typ vad det gjorde för skillnad för hennes med en kompis kanin till den andra, och hon svarade att det gjorde inte henne någon skillnad alls, då det är jag och pojkvännen som betalar och tar hand om dom. Mamma hjälper ju till ibland med utfodringen, men det är ju inte ett större problem för henne att ge mer mat så att säga…
Men alla föräldrar funkar olika ;) Hade jag frågat pappa som exempel så hade jag aldrig fått, eller ja, så hade ju aldrig pojkvännen fått köpa den julklappen till mig. Eller jag ska aldrig säga aldrig, ibland överraskar pappan en med oväntade svar :) Haha :D

Lizzan
0

Lycka till Cissi!:)

sputtnick_plexus
0

lycka till ciss :)

ciss
0

Tackar! :)

www.frihetenskaniner.se