Kanin iFokus

Kanin

Etikettkanin
Läst 492 ggr
Jojjo908822
0

Inne och ute

Jag skulle hämta mina nya kaniner och märkte då att de bor i ett garage. Jag har inget annat val än att ta in dem och undrar nu om de klarar temperaturskillnaden. Det har varit runt 8 grader på dagen utomhus i flera dagar och jag har 20 grader inomhus (kan inte reglera det). Kan jag göra något för att underlätta för dem? Är orolig.

//
Lucille

Jojjo908822
0

Har öppnat fönstrens nu.

//
Lucille

Jojjo908822
0

Baddar öronen med kallt vatten också.

//
Lucille

Melden
0

Ta en frysklamp från kylen och snurra runt en handduk så om dom vill lägga sig på ett kallare ställe så kan dom lägga sig där.

Jojjo908822
0

Okej, fixar det.

//
Lucille

Jojjo908822
0

De bryr sig inte om kylklamparna, men de äter och dricker iaf.

//
Lucille

Jojjo908822
0

Bara jag som skriver här. De har varma öronen, så jag satte in dem i (ouppvärmda) bastun. Där är det kallare än i resten av lägenheten. De är dock pigga. Flyttar in dem hit om 3-5 dagar.

//
Lucille

Limbo&Ludde
0

Vi flyttade in utekaniner utan problem.
Det är viktigt att inte flytta fam och tillbaka.
Vi gav dem möjlighet att vara vid en kylklamp, men det var inte så intressant.
Se till att de har vatten och hö så kommer de säkert att må bra.

Jojjo908822
0

Tack. De får fortsätta att bo i bastun i några några och sedan flytta in permanent. Det var ett misstag att flytta in dem direkt, men jag tänkte inte på bastun. De äter och dricker och skuttar runt. Öronen är inte lika varma nu och de fäller. Hoppas att det går bra för dem att flytta in sedan.

//
Lucille

Melden
0

#8 bra tecken om dom fäller då dom får tunnare päls och börjar vänja sig med värmen. Så länge dom äter bra och dricker samt inte flåsar och hyperventilerar är det bra.

Melden
0

#8 hur är det med kaninerna nu?

Jojjo908822
0

De mår bra! De bor fortfarande i bastun och klarade temperaturskillnad mellan garaget och bastun galant. De äter och dricker och börjat känna sig hemma här. Öronen är inte varma. Jag tänker flytta in dem snart och hoppas att de är redo då. Det står olika på olika ställen om hur lång tid det tar för dem att vänja sig vid en ny temperatur. De har iaf bott i bastun i 5 dygn nu.

//
Lucille

Melden
0

När dom har fått en aning tunnare päls och som du säger inte är lika varma på öronen så går det nog bra att flytta in dom. Hur varmt ät det i bastun gömfört med inomhus?

Jojjo908822
0

I bastun är det 15 grader och inomhus 22 grader. Jag kan inte reglera inomhustemperaturen, så det är därför det är så varmt här. De har inte fällt jättemycket, men jag får päls på kläderna när jag bär dem. Dock mindre nu än innan. Hur mycket skall de fälla?

//
Lucille

Jojjo908822
0

Nu har hanen skakat lite två gånger i hagen inomhus. Han har fått gå tillbaka till sin bur båda gångerna och då har det avtagit. Är det normalt att skaka lite eller är det värmen? Försökte få in en video här, men kunde inte.

//
Lucille

Jojjo908822
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såhär var det

//
Lucille

Jojjo908822
0

//
Lucille

Ladda upp och ner filer gratis. Skicka/dela stora filer upp till 6 GB.
Jojjo908822
0

Jag skriver här ifall ngn annan behöver informationen. Veterinären sade att de inte får komma in till mig. Jag skall höja med en grad var tredje dag och hålla koll på dem.

//
Lucille