Kanin iFokus

Kanin

Läst 279 ggr
EKSKLL
2021-03-03 21:45
1

Dela?!

I stort behov av hjälp då jag inte vet hur jag ska göra🥺 Har två kaninhonor, bott tillsammans sen vi skaffade dom för ca ett år sen. På senare tid har den dominanta börjat jaga runt på den andra, kan ske när som helst och utan anledning, det flyger ofta hårtussar när det sker och jag bryter jagandet när det inte avtar (alltså när det inte bara är ”jaga iväg” utan mer ”jaga runt runt runt”) Dom går fria i halva lägenheten så har stor yta att röra sig på.
Idag när jag kom hem från jobb låg det massvis av hårtussar och medans jag nattat barn hade det jagats igen och massa hårtussar låg.
Dom är inte kastrerade, men det är på gång, men jag funderar på om jag ”vågar” låta dom vara tillsammans mer tills det är gjort eller om jag bör dela på dom? Tycker så synd om våran icke-dominanta, måste vara stressande för henne och känns som om hon inte kan koppla av ordentligt eftersom det kan ske bara sådär…😕

AMITOLA
2021-03-04 15:59
0

Hur gamla är dem? 🙃

Like ok whatever, dude.

sp0ngeb0b
2021-03-04 15:59
0

Har du märkt att det bli så vid några speciella tillfällen eller kan det ske när som?

Testa aktivera mer och ge dem mer utrymme om du kan, och se om det hjälper.

EKSK
2021-03-05 05:40
0

#1: Blir 1 år i början av april.

EKSK
2021-03-05 05:42
0

#2: I början var det typ när jag kom nära, men senaste tiden när som helst utan anledning, dom kan ha legat i varsin ände av rummet typ. Mer utrymme är svårt då dom redan går fritt i halva lägenheten😅 Är bara sovrummen och badrum dom inte har tillgång till.

AMITOLA
2021-03-09 11:24
0

#3: Kan hända att de börjat sprudla av hormoner, så om du ska kastrera blir det förhoppningsvis bra igen 😊

Like ok whatever, dude.