Små bråkar
Hej jag har 2 kaniner som bor i samma bur den ena kaninen är 1 år och är en kastrerad hane och den andra okastrerad hona på nästan 3 år. Jag håller på att sätta ihop de just nu så bor den ena i en bur och den andra i en Hage runt buren.De båda verkar gilla varandra o när jag låter de träffas så slickar de varandra men jag vågar inte riktigt sätta ihop de helt för just nu får de bara träffas några timmar om dagen men låter inte de vara tillsammans på natten för att min hona kan ibland få för sig att om han kaninen kommer fram till henne och inte han börjar slicka henne så brukar hon jaga bort han.Och idag när jag gav de lite sallad så börja de bråka lite för min hona tog sallads bladet o sprang iväg med den men då ville han också ha och då blev det lite bråk men inget stort.Det har varit tillsammans i ungefär 4 dagar nu brukar kaniner vara såhär i början att de små bråkar och ska jag låta de var tillsammans hela tiden eller ska jag avvaktar ? Tacksam för svar
Jag skulle säga att det beror på hur de bråkar. Biter de varandra? Det brukar ofta vara att de sätter rangordningen, så därför spelar det roll om det är på ett naturligt eller aggressivt sätt. Jag brukar alltid flytta hagen till en plätt där ingen av dem varit förut när de ska träffas och sen släppa ihop dem i en nystädad bur med massor av nya grenar och grönsaker och annat distraherande, sen brukar jag sitta och kolla på dem ett tag för att hålla koll. Så länge de inte ryker ihop och blir som en boll av bråk, som i tecknat, så brukar det gå bra haha ☺️
Like ok whatever, dude.
Okej men då ska jag nog ha de ihop första natten idag och sätta in grenar o lite gott de bits inte så mycket de slickar och myser mest😊
Men en sak att tillägga är att hon brummar om hon jagar han vad betyder det ?