Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 186 ggr
3kaninersenare
0

En liten boxare

Har 3 kaniner. En Stampe på snart 6 år (kastrerad hanne), Daisy på snart 2 år (kastrerad hona) och Mona på snart 1 år ( ny kastrerad).
Stampe å Daisy fann varandra på en gång när vi introducerade dem. Har bott ihop och jag känner att det e nog Daisy som bestämmer, hon äter upp hans mat.
Mona kom till oss i somras och när vi försökte att introducera dem till varandra så jagade Daisy henne, bet henne och var allmänt otrevlig.
Vi hade Mona i bur för att skydda henne ( de andra bor fria i inne garaget). När de är tillsammans med oss så putsar de varandra alla 3 å gosar. Så tillslut lät vi Mona vara lös i garaget på dagarna men i sin bur på nätterna och sen helt lös men tillgång till sin bur. Vi ser ibland att de andra kaninerna jagar henne, men hoppar hon in i sin bur så slutar de. Men oftast låter de henne vara. Jag har en kamera i garaget så jag kan kolla hur de är när vi inte är i närheten.
I julas började Mona låta som en liten gris när man skulle lyfta upp henne och boxade till en med framtassarna när man gav mat eller fyllde på vatten.
Nu har vi kastrerat Mona för att se om hon blir lugnare. Någon som har några tips? på vad vi ska göra för att de 3 ska bli bra vänner å Mona sluta boxas.

Till råga på detta så blev min väninnas mamma sjuk och vi får hjälpa henne med att ta hand om hennes 5 månader gamla Malteser valp ( som tidigare bodde med kanin). Nu behöver vi egentligen alla 4 att komma överens.

tack för tips