Katt och kanin
Hej ! Jag har en hund som är en pyreneerhund och en hona , väldigt nära familjen och väldigt snäll och familjekär, bor på landet i ett hyfsat stort hus med barn från 7-18 . Vi har oxå två katter en hona och en hane som är ”familj” hanen är honans son och alla djuren( hunden och katterna) är bästa vänner och börjar inte . Jag har väldigt länge velat skaffa en kaninunge (dvärg värdur) men vet ej om det går.
Kan jag skaffa en utan att en blir livrädd och ksk dör och finns det några tips?. (Vi har haft en sådan kaninunge innan och andra kaniner”5” så vet hur man tar hand om kaniner man iallafall behöver hjälp!)
Jag har två hundar (en av dem är en sanktbernard) och kaninerna är vana vid dem 😊 Antar att din pyrenéerhund inte är så mycket för att jaga heller? Min sanktbernard går ihop med alla mina djur, för det enda hon bryr sig om är att hålla koll på alla i familjen och se så att alla mår bra.
Det är faktiskt lättast om du köper en unge eller en kanin som är van vid hundar sen tidigare, går såklart även att hitta en unge som är van vid hundar också.
Like ok whatever, dude.