Kanin iFokus

Kanin

Etiketterallmäntköpes-säljes-transportKöpes, Säljes & Transport.
Läst 320 ggr
sabina-T
0

Rimligt Pris

Min kaninhona är dvärgkanin och hanen är en blandning av dvärgkanin och dvärgvädurs kanin. Vi har 6 småttingar och 4 ska vi sälja till en djuraffär då vi inte kan ta hand om så många kaniner. Vad är ett rimligt pris för att sälja de små ? och även honan (funderar på att sälja henne med då hon inte passar i den miljön vi bor i)

flocken
2

Varför ska ni sälja till djuraffär o inte till rätt hem direkt?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

sabina-T
0

#1: vi har sålt en till en vän. Det är dörsta gången för oss hanen hann innan han blev kastrerad.. så då fick de ungar. Vi vet inte vart vi kan sälja de så vi kollade med sjuraffärer

flocken
0

#2: man kan lägga ut annons här, på Blocket. Finns många olika ställen 🙂
I en djuraffär kan vem som helst köpa.
Säljer man privat kan man ta reda på hur de kommer få det osv.
Var finns ni?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

sabina-T
0

#3: vi finns i Göteborg

Fridaaaa
0

Dvärgkanin är ingen ras

Rekommenderar inte till djuraffärer,utan välj hem med omsorg.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sabina-T
0

#5: ok tack

flocken
0

Prova att sätta ut annons på olika forum och blocket.
Hör annars av dig till en uppfödare o be om hjälp eller ett omplaceringshem

…………………………………..

sabina-T
0

#7: ok tusen tack

[IdontKnow]
1

Rimligt pris är väl kanske kring 300-500 kr skulle jag säga. Säljer man billigt så är det större risk att de hamnar i dåliga hem.

sabina-T
0

#9: ok tack

sp0ngeb0b
2

#9 Så behöver det absolut inte vara. Allt beror på vad för krav man ställer. Jag har varit inblandad i omplacering av 2 kaniner samt själv adopterat 2 omplaceringar, och ingen av dem har kostat en enda krona. Det viktigaste är en god dialog med "köparen" - skriv med varandra ett tag, be om bilder på var kaninen ska bo osv, sedan kan ni prata i telefon eller över videosamtal så att de kan få se kaninerna och kanske visa lite mer hur de ska bo osv. Sen kan man hålla kontakten efteråt också. Man märker ganska snabbt om "köparen" är seriös eller inte, och oavsett så är 300-500 kr inte speciellt mycket pengar så det behöver absolut inte avgöra om hemmet blir bra eller inte. Jag personligen tycker inte att djur är handelsvaror så jag tycker inte att man ska ta betalt för dem (möjligtvis för utgifter som vaccinering eller liknande) - men var och en får ju göra som en vill så klart. Men huvudpoängen med min kommentar är att oavsett vad priset för kaninen är så är det viktigaste att ha bra kontakt med köparen för att se om det blir ett bra hem.

Sunshineshk
0

#9: jag köpte mina kaniner för 250, 350 å 400, alla kullsyskonen kom till jätte bra hem. Stora Silverhonan jag köpte för 250 har nog syskon som är avelsdjur för självhushåll dock🙂

Meow:3