Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 356 ggr
limpbizzz
0

Söker Belgisk Hare!

Hej!
Jag är intresserad av att köpa en kanin av rasen Belgisk hare men jag hittar inga aktiva uppfödare. Är det någon som har något tips?? Bor i Västra Götaland.
Mvh Linn

[Maria-Gerbiler]
0

Har du kollat med PippiAdolf kaningård? De hade iaf kullar förra året ser det ut som

Facebook:
https://sv-se.facebook.com/PippiAdolfs-Kaning%C3%A5rd-352123261487089/

PippiAdolfs Kaningård. 455 gillar · 2 pratar om detta. Kaniner
Arcade-Foodie
0

Det finns en uppfödare ute i trollhättan som föder upp fina belgiska och dvärgharar. Hon kör på beligsk hare som är viltröda.

Hon är aktiv på Köp och sälj belgisk hare, dvärghare och harkorsning på fb. Samt du kan även komma i kontakt med andra uppfödare.

Jag själv ville ha en black/tan hare så fick köra upp utanför gävle för att hämta min tjej. Men de är bra att vara ute nu och fråga, så kan du hamna i kö för nån hare ☺️

limpbizzz
0

#2: wow tack för tipset, väldigt nära också. Ska kolla upp!

limpbizzz
0

#1: tack! Ska kolla där, tack så mycket för tipset.

Arcade-Foodie
1

#3: Hon heter Tove, tror du hittar henne lätt på fb sidan åt harar. Jag använde den gruppen för att komma i kontakt med olika uppfödare.

Om de inte var covid och utställningar var som normalt, skulle de ha varit lättare för dig att hitta en hare. Åtminstone är de en riktig härlig ras.

lostinspace
0

Om du inte har hittat någon hare så föder jag upp. Finns strax utanför Ulricehamn.
Har just nu en kull med tanfärgade. :)