Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1038 ggr
Underbarastebaby
0

Stranden!

Jag har hört så jag vet inte en jag har hört att man kan ta med kaniner till stranden om det är kväll, inte så varmt och om det inte är några andra djur. Skulle gärna vilja prova kanske på våren då ingen är på stranden men jag skulle behöva veta om man verkligen kan göra detta!

ciss
0

Vad ska du göra med kaninen på stranden?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

emmsaaan
0

Det beror ju på vad det är för strand. Vet inte riktigt om det är en strand som ligger långt bort med jättemycket folk. Men om det är en strand i närheten av huset så är det nog mysigt :) Men då kan man ju lika gärna gå i t.ex skogen.

BuNNaj
0

Jag har haft pop på stranden, men vi bodde ganska nära då :) Han tyckte det var jätte kul att få gräva och springa runt :D

Underbarastebaby
0

oh ! tack såååå mkt

Clariiz
0

Det skulle jag vilja prova :) Kanske i sommar :). Det verkar ju super mysigt :). Sitta på stranden, kanin/erna hoppar runt och man själv njuter..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Mickis1994
0

Ska nog prova i sommar på landet. Tror att hon kommer gilla det :P

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

KvirrZ
0

akta kaninens ögon bara.

- Mvh Emma

BuNNaj
0

Det är ju inte kaninens ögon som tar skada, utan det är mer att det blir varmt och så, men man kan ju sitta i skuggan ch ta ut den i solen med jämna mellanrum :)

KvirrZ
0

#8 jodå, ögonen kan ta skada! i #0 skrev hon ju att hon skulle ta den när det inte är för varmt mm. då ska hon se till att kaninen inte får sand i ögonen också.

- Mvh Emma

Nicolina
0

#9 Men de kan ju lika gärna få grus/jord i ögonen när de gräver hemma i trädgården….

KvirrZ
0

#10 visst kan de få det, men sand från strand, sandlåda mm är mycket finkornigt. Har själv haft en kanin som efter lek i sandlådan behövt åka in till veterinär!

- Mvh Emma

Nicolina
0

#11 Jo jag vet att det är finkorning, med det jag menar är att det är lika farligt för kaniner att gräva i jord då överhuvudtaget om det skulle få in det i ögonen. Även jord är mycket finkorning, speciellt om det är torrt.

Hoppas det gick bra med ninen! Vem var det?