OT- Böcker
Hej!
Nu när de snart e jul är det någon som har önskat sig någon bok?
Jag ska fara på semester och tänkte om det var någon som hade några böcker att rekomendera.
Vilken är din favoritbok? :)

Jag kommer inte på nån favorit bok just nu, jag är väldigt kräsen när det gäller böcker. ;)

Jag läser hur mycket som helst! Kan läsa ut ett tiotal böcker på en dag. Folk som känner mig vet hur fort jag läser ;-)
Idag läste jag ut "Årstamördaren" på ungefär en, en och en halv timma.
Gillar mest deckare, men läser allt. Älskar att läsa!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Har inte önskat mig några böcker för det blir bara onödigt dyrt. Tar bara en stund för mig att läsa ut dem, lånar böcker istället.
www.frihetenskaniner.se

Ja det är en seri med Jennie böcker ;P http://www.bokus.com/b/9789132148897.html?pt=search_result
Den jag länka till är den jag önskar mej :)
Har inte önskat mig en bok men man kanske ska ta och göra det ? :P Jag läser Dalslands deckarna , Jag har läst två böcker utav dom och det är Snöhögens hemlighet den handlar om att dom hittar döda djur i en snöhög jag tycker den är jätte bra . Jag har läst Den mystiska ön också den är bra :)

#4: Dom har jag läst. Saknad - Jennie 3 år, Vad hände med Jennie? Måste Jennie välja? - Är det alla böcker i den serien?
www.frihetenskaniner.se

Är en riktig läslus 8) slukar de flesta böcker, men föredrar Marian Keyes. Kan rekomendera hennes bok "En oväntad semester", "Är det någon där?" och även "Vattenmelonen".

#7: Funderar på att läsa hennes böcker. Dom verkar super!
www.frihetenskaniner.se

Har du läst Johanna Tydells (?) I taket lyser stjänorna? Annars rekomenderar jag det. Super bra och sorlig bok ;D

#9: Den är jättebra! Var ett tag sedan jag läste den, men det är en sådan bok som naglar fast sig i huvudet. Jättebra! Grät nästan på slutet :)
www.frihetenskaniner.se

Systrar i Jeans serien (Ann Brashares) kan jag också rekomendera. Stravaganza (Mary Hoffman), Septimus Heap (Angie Sage), Molly Moon (Georgia Byng) mfl.

Läste ut Årstamördaren idag. Den var faktist rätt bra, ganska tjock också. Fast det var lite tråkigt att man fick veta från början vem mördaren var, fast som sagt: den var ändå rätt bra.
Molly Moon-böckerna är bra, det finns en hel serie så det är en hel del att läsa. Fortsättningarna är fristående så du behöver inte ha läst alla böcker, du kan enbart läsa t.ex trean.
www.frihetenskaniner.se

Jag läser en jätte bra bok som heter simon & Sophie den är verkligen kanonbra!:D

#14: Den har jag också läst. Fast jag tycker att den var ganska tråkig, det var inget speciellt med den.
www.frihetenskaniner.se

6# Ja det är dom ;) Jag vill ha mer Jennie böcker! x>

#16: Haha, gillar du bara namnet, själva böckerna eller båda två? xD
www.frihetenskaniner.se

#15 okej, men jag tycker att den är bra!:)

Kom på lite fler (A)
Över Näktergalens Golv & Vid hägerns skarpa skri (Lian Hearn (?)), Eragon (Christopher Paolini) mfl.. kan fortsätta hur länge som helst (A)
Och Hp äger allt och allt och allt <33 Har läst alla utom sista. Vet inte om jag ska börja på den engelska eller svenska versionen :P

Har inte heller läst sista Harry Potter. Ska inte köpa den själv utan låna av en kompis, när en annan kompis läst klart den.
Det är ju bra böcker, ganska tjocka & seglästa. Intressant handling också.
www.frihetenskaniner.se

om du vill läsa sann böcker så läs gömda och asyl av Lisa Marklund och "Mia". Dom är hemska men man kan verkligen inte sluta läsa dom, lipade flera gånger när jag läste dom .. ;) Djävulen bär Prada är också bra ;) Och Meg Cabbots böcker, hon har bla skrivit en psinssesas dagbok , Washington DC osv ;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Gömda & Asyl
De bästa böckerna jag läst. Baserade på verkligheten dessutom, får en verkligen att bli deppig när man tänker på vad familjen får utstå, särskilt dottern..

Tänkte just tipsa om dem. Gömda har jag läst, den är jättebra! Sträckläste den hela dagen. Satt på varje lektion med näsan i boken & läste ^^
Asyl har jag inte läst en men den verkar jättebra.
www.frihetenskaniner.se
Jag läser om Tsunamin en bok som en som var med i Tsunamin som har skrivit den. Och den heter Himlen är oskyldigt blå av Charlotta Ölander
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

#9: Den har jag läst, jätte bra! :)

Härlig tråd!
www.frihetenskaniner.se

#26: Håller med!

#26: Även fast jag är lite kräsen när det gäller böcker.. ;)
Jag började läsa 'Goodnight Mr. Tom' på engelskan nu i veckan. jag tror den finns på svenska också. Har inte kommit så långt ännu men den är väldigt gullig :')
Hanna

#21 #22 Ja de böckerna är bra men jag har redal läst de
En bok som jag tycker är jättebra är mirakelflickan, det kanske låter lite töntigt men inte om man har läst den, den e jättebra, men ganska lättläst. Rekomenderar den jättemycket:)

17# haha Båda två xD

Jag gillar Madison finn serien :)

#9 I taket lyserna stjärnorna är hur bra som helst. Fat jag börja gråta på kapitel 49 när hennes mamma dog.
Jag älskar att läsa. Är det en bra bok blir jag nästan ledsen när den är slut x)
#12, Septimus Heap (Angie Sage) - otroligt bra böcker!! Den första heter Magi, den andra Skuggan. O så finns det en trejde iaf om jag inte minns fel .. Den har jag dock inte läst, men såklart ska jag det=) Böckerna rekomenderas verkligen!
#19, Du har grymt bra boksmak Matilda!;) Över Näktergalens Golv (Lian Hearn) är en riktigt riktigt jättebra bok! Älskar den! Dock har jag inte läst Vid hägerns skarpa skri, ingår den i serien? Det ska vara en triologi, och där ingår Över näktergalens golv (1:an), På kudde av gräs (2:an) och Under lysande måne (3:an). Alla är superbra, och jag tvingar er att läsa dem ! x) <3
Eragon (Christopher Paolini) - Fantastisk bok! Jag kan inte beskriva hur mycket jag älskar den och "Den äldste" (andra delen) för de är så jäkla bra! Ganska tjocka, men det gör inte mej nåt(A) Författaren håller på med tredje delen nu, och sen ska den ju översättas också .. Så det lär ta ett tag tills den kommer .. Men den som väntar på nåt gott .. ;D
Harry Potter böckerna har såklart lästs flitigt :) De är också väldigt bra, ska läsa den nya också såklart!:D
_Omg! Nu glömde jag en superviktig bok! Shit x)
_
Till er kaninintresserade, låt mig presentera ..
_ *trumvirvel*
_
…. DEN LÅNGA FLYKTEN, skriven av Richard Adams. ….
Underbar bok. Jag älskar den! Det var ganska länge sen jag läste den, så jag måste göra det snart igen .. Den var lite sorglig då och då .. Har för mig om att den var ganska seg i början. Men otroligt bra! Så det är något för er som gillar att läsa x) Verkligen! Handlar om kaniner, eller vildkaniner då .. Läs några rader om den här. Jag ska nog köpa boken! Jag måste ha den ! xD Så fatta vad otroligt bra den är!
Andra bra böcker:
Djävulen bär prada, Vargbröder, Imorgon när kriget kom (finns i 7 delar, har endast läst första än så länge;)), Black Beauty (väldigt bra och rörande), Lassie, Näktergalens sång, Hur du tränar din drake (roolig!:D) Lejonpojken (finns 3 delar), Tordyveln flyger i skymningen (jättebra!!). Som ni märker tycker jag om klassiker;D
#9: Den har jag läst, den är superbra! :)
Jag läser harry potter, älskar dom böckerna. :) Sen läser jag också böckerna av Stephen King, bl a Cujo.
En superbra bok är också "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer. Jag grät när boken tog slut, störtförälskad i en av huvudkaraktärerna ;P Nu har jag även hört att det kommit ut en tvåa :O Måste inhandlas snarast!
Hanna

#34 Haha, jag älskar verkligen Septimus Heap böckerna! Fastnade direkt! Tror att den tredje boken heter Flyte eller ngt.. har inte köpt den ännu, men den står med på önskelistan!! :D Om du inte läst Stravaganza bör du göra det nu! Helt otroliga böcker. Då är det "Stravaganza - Stjärnornas Stad", "Stravaganza - Blommornas stad" och "Stravaganza - Maskernas stad". Fristående serie som jag fastnat för. Är nästan besviken att jag redan läst alla xD Vill läsa dom igen :P
Eragon vill jag bara läsa om och om igen! Haha, mina kompisar mobbar mig för min boksmak. De hatar böcker som handlar om onaturliga saker xD Den äldste har jag dock inte läst .. Måste måste! xD
Sen läste jag en bok häromveckan .. Hm .. Har glömt vad den heter med den var sukt bra!! Lite samma stil som Stravaganza och Septimus Heap ..
Åh, jag har läst så mycket bra böcker i mitt liv .. Vill komma ihåg alla och tipsa tipsa tipsa!! :) Har bara min moster att tacka! Hon köper böcker till mig stup i kvarten xD

haha, kom på några böcker/författare som är bra, men jag vet inte om ni kanske tycker de är fjantiga? Iallafall, så är dom enligt mig, jättebra!
Alla Alex Rider böcker är bra, skrivna av Anthony Horowitz, som också har skrivit manus till "Morden i Midsomer". Kommer inte riktigt ihåg vad alla heter, men dom är grymt bra, iaf!
Sedan är vargbröder också bra. Har läst alla de första tre, fyran kommer till 2008, suck… Men dom är också bra iallafall!
Ååh, Systrar i jeans är också helt gudomliga! Har precis (snyft) läst ut den sista, "Fjärde sommaren" och den var precis som de andra, super. ooooh, me like :)
För alla som gillar hästar men även fantasy kan jag rekomendera serien Stall norrsken. Det är den absolut bästa bok jag någonsin har läst :D finns till 5:an nu och &:an kommer ut den 24 April, längtar värkligen :)
Måste skiriva en annan bok också som handlar om hästar x'D Sannas ponny. Ganska töntig titel och framsida men underbar bok! finss från 1-7 tror jag :D Läs dom alla hästmänniskor och icke hästmänniskor ^^,
För övrigt är det här en jätte bra tråd, i allafall jag har jätte svårt att hitta en intressant bok som jag vill läsa i biblioteket. :P
Jag älskar böcker :D
Kitty, Tvillingarna, Systrar i Jeans, En prinsessas dagbok, Bläck-serien (av Cornelia Funke), En ö i havet, I taket lyser stjärnorna, det fattas en tärning, Maja och Mårten, De fyra elementen..
Listan kan göras lång på böcker jag gillar. ^^
#38 Jag också, de är verkligen bra!:D Okej, det kanske jag skulle göra x) Är Stravaganza fantasy böcker? Men gud människa! Har du läst Eragon måstemåstemåååste du läsa Den äldsta ! Jag lovar, det är bland de bästa böckerna som finns!<3 Gud vad jag har fastnat för dem:D
Jag älskar Fantasy. Med drakar och overkliga saker. Gud så bäst de är<3

Jennie104 & ciss: Är Jennie böckerna bra, vad handlar dom om? Funderar på att köpa en sånn nämligen så vore bra om någon som har läst dom kunde berätta lite :)

Jag puttar lite :)
Hmm .. Jag har ju läst tusentals böcker .. Kommer inte på någon mer superbra bara för det;) Ska tänka lite ..