Kan kaniner..
klara sig utan hö?
Det är väll deras basföda men kan de klara sig utan hö?

putt

Nej det kan dom inte .

Kaniner klarar sig utan hö. Men då måste kaninen få gräs och en annan massa grönsaker och växter som maskrosblas fyrklöver m.m. Men det är bäst om kaniner kan ha tillgång till hö.!<3
Nej! Kaniner måste ha hö.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Kaniner överlever.. Men mår ju inte bra!
Så kaniner måste ha hö!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Dom överlever ifall dom får annan mat men dom klarar sig iallafall ca 2 veckor utan(ungefär)
Känner nämligen ett par kaniner som endast får äta havre.. :/ Ibland på vintern får de lite hö.. (tycker synd om dem)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#7 varför säger du inte till ägaren då ? :P
Vad jag har lärt mig måste kaninerna ha fri tillgång på hö dels för att de är basfödan och så är de en viktigt grej i matsmälltningen .. ;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Klarar dom sig inte utan hö på somarn om man ger dom gräs i stället ? Hö är ju samma sak som gräs fast torkat….

De behöver näringen i höet för att spjälka maten.
#9 Nej, de måste ha hö. Gräs & hö är inte alls samma sak när man tänker éfter.
#8; Försöker..^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
10# gräs och hö är exakt samma sak! Högre torrsubstans i höet bara eftersom att det är TORKAT GRÄS! Alltså måste kaninen ätat större viktmängd gräs för att få i sig samma mängd näring som i hö annars är det samma sak. Och på sommaren behöver de inget hö om de får fri tillgång på gräs med bra näringsinnehåll.
Annars är grovfodert (hö) det allra viktigaste för kaninen och alla andra gräsätande djur och de flesta klarar sig egentligen på bara hö och inget kraftfoder (pellets).
#12 jag tänkte väll det, vi gjorde eget hö ett år (vi har en stor äng med massa gräset jämte trädgården) Då bara vi "slog"gräset med en traktor och torka det :)
#13 Jepp, hö är inget annat än torkat gräs