Kanin iFokus

Kanin

Läst 454 ggr
NicoleSK
0

Nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!

Min Rex hane på 14 veckor behöver komma till ett nytt hem då vi har en hona och båda är okastrerade. Det går inte att hålla dom separerade längre utan att någon av dom mår dåligt:(

Finns det någon vänlig själ här (vi finns i Södertälje) som har möjligheten att ta hand om vår grabb? Han är en riktig knasboll som trivs bäst utanför buren. personligheten är det inge fel på, han är bestämd men ursnäll, van vid barn i yngre åldern

[Maria-Gerbiler]
4

Nu kanske jag framstår som dum, men har du funderat på att kastrera honom? Kanske skulle lösa situationen :)

NicoleSK
0

#1: jo absolut, han är dock för liten än så länge och har redan bott själv i några veckor. Han får självklart skutta runt i lägenheten några korta gånger om dagen och då måste vi låsa in honan i bur, känns inte okej för hans skull att hålla på så i ca 1 månad eller mer längre

Fridaaaa
0

#2 Ja minst 1 månad till innan du kan kastrera plus sedan måste man vänta minst 4 veckor efter kastrering innan ihopsläpp
Men inte för att vara sån - men viktigt att tänka på sånt innan man skaffar

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NicoleSK
0

#3: Precis, det blir två månader till drygt och det fungerar inte i längden för hans mående, därför letar jag ett nytt hem. Fullt medveten, nu blev det ett panik övertagande, inget spontan köp.

[Maria-Gerbiler]
0

#2: Ok, jag förstår. Jättefin kanin i alla fall :)

NicoleSK
0

#5: ja han är jätte fin:)