Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1102 ggr
ciss
0

När du inte är hemma.

Vem tar hand om kaninen när du sover hos en kompis, är på semester etc?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

senna
0

någon i familjen, eller en släkting.

ciss
0

Om jag sover hos en kompis eller liknande så tar mamma hand om dem ifall jag är borta till sent på dagen. Annars kommer jag hem på morgonen och tar hand om dem.

Om jag åker bort i några dagar tar mamma hand om dem, fast ifall mamma åker med mig fixar pappa det.

Åker vi bort på semester åker oftast hela familjen, annars tar mamma hand om dem eller så ber vi mammas kompis.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Det beror på. Jag sover inte borta så mycket, och när jag gör det så brukar jag sticka hemifrån på kvällen och komma hem på morgonen, alltså behövs ingen vakt. Tycker nästan synd om mitt ex. , varje gång jag sov där så gick vi inte hem till honom förrän 22.00 och jag stack typ 08.00 , haha xd

När jag är på semester har hitills mina föräldrar eller min kusin skött om dem.

Lippo
0

När jag sover över hos någon är det mamma som matar, tar ut dem osv. Jag åker aldrig själv på semester men när hela familjen gör det brukar grannen passa dem :)

emmsaaan
0

När jag sover hos en kompis som blir det mamma eller pappa. Om det är en kort semester ca två-tre dagar så brukar vi fylla på med jättemycket hö, vatten, grönsaker & foder så brukar grannen kolla till Uzza en av de dagarna. Om det är en längre semester så brukar vi skjutsa Uzza till Kajsa eller min mormor, ute på landet, men det fungerar bara på sommaren. Ingen som jag känner är kaninkunnig.

twinnie
0

Både min mamma och min pappa är delaktiga i mina kaniner. Hela familjen håller med om att de är familjemedlemmar och alla vill hjälpa till. Om jag är borta så tar mamma hand om burstädandet och pappa och min bror tar hand om gosandet och motionen :)

Jennie104
0

Mamma,Dan eller Min bästis Alva

lill-jarven
0

Om det gäller kortare utlfykter brukar oftast malinroth kunna kika till kaninerna :) Ska jag vara borta längre får jag helt enkelt ta med dom eller skita i att åka.

KvirrZ
0

Om jag är borta tar mamma och pappa hand om kaninerna(+marsvinen) men om hela familjen ska bort så åker antingen alla djuren med eller så tar grannarna hand om dom :)

- Mvh Emma

Putte-
0

Om bara jag åker bort så tar min syrra lr mamma hand om kaninen, om vi åker på semester tar min kusin hand om hononSkrattande

CoNo
0

Om hela familjen är borta tar våra kompisar hand om dem, sover jag över nånstans tar nån i familjen hand om dem.

Romana_12
0

som #11

MarHai
0

Antingen mamma, eller min granne.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Catteklina]
0

Mamma är bäst och stället alltid upp som kanin-/djurvakt :)

Clariiz
0

ÄR jag bara borta över natten, får jag sköta de själva. (min familj typ hatar kaniner xD, utam jag då..^^)

Är jag borta längre så får min syster el. mamma ta hand om dem.

Är hela familjen borta (elr. min bror ensam) tar mormor hand om dem.^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Sotis
0

Mamma,pappa eller en kompis ^^,

Kaninhopparn
0

Om jag bara sover borta över en natt klarar kaninerna sig :)

men i somras när hela min familj åkte bort till mallorca i 2v, när jag hade kaninungar sammanlagt 6kaniner skötte mina kusiner om dom!

Lans
0

Pappa. Det är ändå allti han som brukar mata dom även fast jag är hemma oxå (:

Annars så brukar syrran lr ngn kompis ta hand om dom,,om vi åker på semester osv. När vi är i stugan över helgen brukar jag bara lämna dom.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Quellii]
0

Jaa, jag har mitt ansvar för kaninen så det blir att jag inte sover borta, far bort eller liknande ^^ Skulle det bli nått sånt så får hon följa med :)

Sandra-
0

Alla i familjen hjälps ju åt. :) Det är ju inte bara jag som brukar ge Molly mat, även om jag är hemma.. Men om vi alla åker bort på semester eller så, så brukar min moster ta hand om henne. :)

Ync
0

Mormor,  ibland kompis. :)

sputtnick_plexus
0

Mamma, pappa eller syrran ^^

Nicolina
0

Mamma & Lillebror tar han om alla hamstrar och Buffen om jag är borta nån kväll eller helg. Om hela familjen åker på semester är den en kompis som tar hamstrarna och en granne tar Buffen men glädje, så fort hon får nys på att vi kanske ska åka bort sticker hon in att Buffen såååå gärna får bo hos henne = )

Keligast
0

Pappa, men om vi är på semester hela familjen brukar nån vän till mig ta hand om dom små. Som självklart kan kaniner!

Tisdus
0

Min pappa :P Han är den enda som vågar mata Peach. xD Mamma är livrädd för henne, bara för att hon knorrar så gulligt när hon får mat :P Om hela familjen däremot åker bort… det har inte hänt ännu, och hoppas att jag slipper det, då jag inte gillar att överlåta Peach till andra.. xD

Sosso
0

Syrran eller pappa. :P

Ellen95
0

Mamma,pappa eller en kompis.

Eazyy
0

Mamma och pappa, grannen (?).
Vet inte riktigt just nu, hela familjen har inte åkt på semester nu när vi har kaniner xD

Men mormor och morfar tog hand om dem andra djuren innan när vi bodde inne i stan :)

skanorskaniner
0

Om jag sover hos en kompis är det mamma. Men om hela familjen är borta så tar min moster hand om kaninerna om hon är hemma. Om hon inte är hemma så gör en kompis det.

EllinorK
0

Föräldrar eller kompisar  (känner folk som har kaniner)

lauraa
0

Föräldrarna, syskon, grannar, kompisar :)

denisesalomonsson
0

mamma,bror:P

[Niike]
0

Då bara jag är borta tar mamma hand om dem:) Är hela familjen borta får mormor rycka in;)<33

Lizzan
0

Mina föräldrar tar hand om dom när jag inte är hemma :)

SagaoAlfred
0

Det beror på.
Antingen mamma eller min brorsdotter eller brorsfru eller min granne Erika :)

[Zoie]
0

Om jag sover borta en natt tar mamma och pappa hand om Zoie och om vi åker på semester hela familjen brukar min storebror och hans tjej ta hand om Zoie .

flisan93
0

Familjen:)

KajsaM
0

Mamma om jag typ sover borta, pappa om t.ex jag och mamma är borta. Om hela familjen far så tar farmor eller mormor & morfar hand om han :)

Stormviskaren
0

Är jag hos kompis tar min mamma eller syrra hand om min kanin. e jag på semester tar min gudmor och gudfar Hand om min kanin. De bor 1km här ifrån så det e nära för dem att passa alla våra djur.

Jojsan
0

Om jag sover över hos någon tar min mamma, pappa eller bror hand om de. Om hela familjen är borta tar en kompis/granne hand om de.

Moonstrike
0

Min storebror oftast. Annars mamma. Om ingen annan är hemma: pappa. Förut tog en granne hand om dom då.