Kanin iFokus

Kanin

Läst 516 ggr
Kanin och hamster
2021-01-28 19:47
0

Kvalster

Hej har en kaninhona som jag precis upptäckte hade mjällkvalster vad ska jag göra kan jag behandla det själv och hon ska snart få en kaninkompis hjälp vad ska jag göra

AMITOLA
2021-01-29 12:32
0

Exner petguard funkar bra, men vill du vara helt säker på att kvalster försvinner direkt så är det vist att gå till veterinären för att få medel utskrivet. Då kan du även be om att få utskrivet till den du ska få hem också, så har du medel hemma. Jag försöker att alltid ha ett litet lager hemma, för man vet aldrig när parasiterna kommer på besök! Men sen har jag många djur också och det blir mindre kul om det hinner sprida sig 😊

Like ok whatever, dude.

Kanin och hamster
2021-01-29 19:25
0

#1: tack så mycket

JjJjlo
2021-02-09 18:18
0

Jag har precis samma problem. Behandlat med exner krypfri i tre dagar i rad nu. Har din kanin kala fläckar? Eller hur upptäckte du mjällkvalster?

Kanin och hamster
2021-02-11 16:05
0

#3: min kanin har inga kala fläckar jag upptäckte det för att hon klia sig väldigt mycket och så såg jag en som kröp i pälsen jag har nu behandlat det med exner petguard och det verkar ge resultat hon kliar sig inte lika ofta och så har hon inte lika mycket mjäll😁