OT - Tips på digitalkamera?
Har bestämt mig till 99% att jag ska köpa en digitalkamera för julklappspengarna efter jul! :)
Nån som har något tips? på en bra? Skriv även pris, var den är köpt och vad du har för en digitalkamera, vad du tycker om den osv. :)
Ni får gärna betygsätta era och berätta varför.
Fel forum
tror hon menade en kompakt, ingen system (?)
Helena
aha x) sry, tyckte d stog digitalsystem ^^
förlåt,
Skrev dubbel å fel forum ist ;)
Jag har en Pentax Optio M30, den är väldigt bra budgetkamera, med basicmenyer och val. Den kostar ca 1500 kr, kommer inte ihåg riktigt. Jag köpte den på Fotoquick.
Den är väldigt bra tycker jag och tar fina bilder, speciellt utomhus. Det finns många förinställda val tex om man ska fota djur, fyrverkeri eller blommor. Ja, helt enkelt en bra, billig, liten och snygg kamera. ;D Läs mer om den här!
#3: Jepp
#4: ????
#5: Nice :) Vart har du köpt den och hur många megapixlar har den?
^#6 ja hade skrivit en kamera , men ja ändrade eftersom de va en kompakt du ville ha ;P
Min mamma har en Nikon Coolpix S7c tror jag den heter, som jag brukar använda. Det är 7.1 megapixlar, och jag tycker den är bra! Man kan ta väldigt skarpa bilder med den om man har rätt inställning på kameran. Det finns en hel del förinställda val som "Närbild", "Strand/snö", "Motljus", "Museum" osv osv .. Tror den kostade runt 4000:- , kan kolla upp det.