Snorig kanin
Hej!
Upptäckte att min kanin är lite lite snorig kring nosen samt att den är lite fuktig. Hon nyser ingenting. Själva snoret är genomskinligt men tycker att hon är lite tröttare än vanligt.
Hon fäller lite grann för tillfället om det har någon betydelse.
Är det någon som vet vad det beror på och vad kan man göra åt det?
Tack för svar! :)
- Redigerat 2021-01-14 09:30 av Ellythebunny
Är kaninen trött och snorig så bör man kontakta veterinär.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Har hon vart ”utsatt” hehe för drag osv? Du kan kontakta tex firstvet för råd ☺️ Första besöket är grattis, ingår oftast i försäkringar 😊
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
Hon har inte varit utsatt för drag och inte heller stress eller annan typ av kost än den hon är van vid vilket är typ hö och pyttelite pellets/sallad. Vi har bara haft våra vanliga rutiner och inget utöver det vanliga, men kan det ha och göra med att luften är torrare än vanligt kanske eller att hon fäller?
Jag vet faktiskt inte riktigt om dom blir snuviga under fällning har googlat runt lite men hittar inget. Men avvakta typ en vecka tycker jag (om hon inte blir sämre då kontaktar du direkt) också kontaktar du veterinär sedan om hon har kvar det. :)
Kan googla lite till och se vad jag kan hitta!😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Hon nyser som sagt ingenting utan snorar bara. Vissa dagar är det knappt något snor alls men att nosen är lite blöt och vissa dagar ser man tydligt runt nosen att det är snorigt.
Hon ska till veterinär imorgon bitti men tänkte om ni visste något såhär vad det kan bero på
Virus eller bakterier?
Torkar du nosen?