Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 548 ggr
Ync
0

Tar bort

I sommras så rymde Emilo över till Embla, då var jag inte säker om det tog. Men det tog inte. Tur det. :)

Senare när hon blivit äldre var hon hos en kompis som hade de tillsammans, jag var nästan 100% säker på att hon skulle få, det var tillsammans i lite mer än en vecka, men det blev inget då heller.

För en månad sen parade jag henne med Emilo, det var tillsammans i en vecka, men det blev tydligen inget då heller.

Varför kommer de aldrig?
Tar hon bort de i magen?

För asså det är ganska konstit, hon blir jätte tjock.
Kanske blåser hon upp sig?

Jag ska kanske eventuellt prova ta en kull i sommar, inget som är säkert,

Det låter säker som om jag är jätte desperat och bara vill para, Det är absolut inte så! M en jag tycker att det är konstit, Bara en av de tre kullarna var planerade.

denisesalomonsson
0

konstigt :S

Sotis
0

Hon kanske inte vill ha ungar.

Romana_12
0

Konstigt..

pandabjorn
0

hur gammal e hon?   om hon är förgammal kanske hon inte kan få ungar längre

ciss
0

#4: Hon blir ett år i Mars 2008.

#2: Så går det väl inte till? Om jag blir gravid kan jag ju inte tänka "Nää, jag vill inte ha barn" och så får jag inga ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Hon kanske inte var brunstig.

twinnie
0

Det är bara att fortsätta försöka. Det finns honor som har svårare för att bli dräktiga av olika skäl. Har hört att persilja ska göra dem mer brunstiga ^^ Sen kan det ju även bero på hanarna ^^

En liten sak bara: Tycker att du ska vänta till det blir lite varmare ute :) Om man har utekanin och tar kullar på vintern och honan skulle bädda ner dem dåligt, är det stor risk att de fryser ihjäl.

Clariiz
0

Samma sak med Lollipop..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ciss
0

#7: Kaninerna bor inte ute, dom bor i deras gamla stall :)

Har också hört att persilja kan göra dem mer brunstiga, men jag vet inte om det är sant ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#9 Och hur kallt/varmt är det där? I stallet där jag rider skiljer det knappt något mellan temperaturen.

twinnie
0

Sen måste jag bara inflika med en sak till xD

"var tillsammans i lite mer än en vecka" Var de tillsammans hela tiden då eller? För honan kan tröttna på hanen och bita honom både här och där. Han vill antagligen para sig hela tiden, medans honan säger ifrån när hon har fått nog. (hanens könsorgan kan ta stryk. har läst om flera honor som halft kastrerat hanar för att de gått ihop för länge).

Lippo
0

#7: Betyder brunstig att det är lättare att para kaninen? Vet inte vad det betyder nämligen :)

Theresze
0

Dt är svårare att para honor på vinter har jag hört:)

[Niike]
0

#12 Kaninen måste vara brunstig för att det ska bli ungar. (:

Clariiz
0

Det är väll bara att försöka igen :)

Lycka till

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lizzan
0

Vet inte riktigt vad det kan bero på. Lycka till! :)

sputtnick_plexus
0

Konstigt!

Lycka till iafa :)