Efter kastrering?
Vad ska man göra med kaninen efter kastrering? Har en liten kille( 6månader) som ska kastreras vad ska jag göra när vi kommer hem? Hur längs ska jag låta han vara ska jag göra nåt speciellt med buren? Om hur länge kan jag då skaffa en till kanin?
#0: Toa låda i buren ska vara rengjord, man ska inte ha något i botten i buren så som spån, halm osv utan handdukar går bra. När han kommer hem kan de ta lång tid innan han kommer tillbaka till sig själv, se till att han håller sig varm, men inte för varm utan lagom. Man ska hålla koll på honom till han själv kan kontrollera sin temperatur. Låt han ligga och vila, där de är lugnt och eventuellt lite mörkt, Försök få honom att äta så snabbt de går ge hans favoriter. Om du inte får honom att äta på x antal timmar, (har ej koll på hur många) ska du börja stöd mata honom och allt inom de kommer veterinären berätta. Kolla hans sår varje dag så de ser fint ut och läker fint, dem får slicka lite men absolut inte för mycket på de
Om du tänkte skaffa en hona till din hane och släppa ihop dem bör du vänta 6 veckor för att vara säker på att all sperma har försvunnit från hanens pung