Akut! Hjälp!!
Hej! Idag när jag skulle väcka mina kaniner och ge de frukost betedde sig in min 9 månader gamla hane inte sig som vanligt. Han brukar alltid vara ett rejält matvrak, men nu vill han inte äta. Han var också väldigt trött och typ smaskade. Igår kväll gav jag de lite gurka och sallad, jag undrar om det kan vara en orsak? Min hona som också fick beter sig normalt och dricker och äter som vanligt. Tacksam för svar så snart som möjligt!
Ta direkt kontakt med veterinär, kanin som slutar äta är akut. Speciellt om det har gått några timmar.
#1: Han försöker äta, men det ser ut som om han får ont när han gör det. Han börjar bli lite piggare men har fortfarande inte ätit.
Åk till en veterinär nu direkt! Det måste du enligt lagen.
Mvh
Mig
Om en kanin inte äter, eller verkar ha ont när den försöker äta, så är det dags att kontakta veterinär. En kanin har mycket små marginaler, och behöver därför få hjälp fort när den blir sjuk.
Om du vill kan du börja med att träffa veterinär i mobilen hos t ex https://firstvet.com/sv , men min gissning är att din kanin även behöver få träffa en veterinär "på plats".
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Åk till veterinären! Inget djur ska få ha ont!
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
Hur har det gått med veterinären?
Mvh
Mig