Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 418 ggr
klaragullan
0

brunst

(Fick inte svar på min fråga i förra tråden så gör en ny i hopp om att få svar denna gång) Någon här som vet när kaninhonan brukar få dens första brunst? Och tycker ni att det är tidigt att ta en första kull på en kanin som är 9 eller 10 månader?

Arcade-Foodie
0

Kaniner har inte brunst såsom hundar och katter, utan deras ägglosning stimuleras vid PARNING men det underlättar att honan är på humöret att para sig ”brunst”.

Nu beror det på vad för ras av kanin du tänker para, jätteraser är mellan 9-11 månader men man kan låta jätteraser att växa till sig. Medan mindre dvärgraser så vill man helst para dem mellan 6-11 månader. De ska inte vara över ett år.

Hoppas du har tänkt till, gällande att para kaniner och läser på ordentligt om PARNING samt föda upp kaniner. Då det finns en överskott av kaniner redan och blandraser är inte så populära.

klaragullan
0

#1 Tacksam för svaret! Som jag skrev på den tidigare tråden så är detta inte min första kull och jag bedriver en seriös uppfödning här hemma.

Fridaaaa
2

#2 Fast om du tagit kullar innan och är seriös ska du ju veta detta?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

91Marran
1

Håller med Fridaaaa. Sånt grundläggande borde man veta som uppfödare.

Mvh
Mig

Chinesecrestedlover
1

#0 Du ger allt annat än ett seriöst intryck i dessa båda trådar, speciellt då du tydligt visar (genom att starta en ny tråd) att du inte gillar ärliga svar. Bara för att de råkar gå emot vad du själv tycker.

#3 och #4 Precis vad jag skrev i den första tråden…men de svaren som TS fick där var tydligen inte "rätt" svar.

/Chinesecrestedlover