Hela klon åkte av!
Jag mår så himla dåligt nu eftersom att jag råkat klämma min kanins tass mellan dörren. Jag har alltid kollat bak för att se så att hon inte är vid dörröppningen när jag stänger.
Men denna kväll så kom jag på någonting jag skulle hämta och bara ryckte mig snabbt upp ur sängen och smällde igen dörren utan att kolla bak. Då hörde jag en smäll så förstodd att min kanin hade sprungit efter jag fick panik och öppnade snabbt dörren och då ser jag blod på golvet, jag får panik.
Så springer till min mamma efter hjälp och då ser vi att hon blöder från tassen vid klon och jag ser att klon blivit kortare. Vi tvättar med vatten och tar blod stopp. Det har slutat blöda och hon åt hö och tvättar sig. Senare ser jag att hela hennes klo åkt av vid dörröppningen och det är alltså bara pulpan som är kvar vid tassen inte klon.
Ska ringa veterinär och rådfråga imorgon då dom har stängt nu ska även städa hennes toalett för att minska risken för infektion.
Mår så jäkla pissigt och ångrar över allt att jag inte kollade bak. Spelar upp samma minne när jag hör smällen och blodet om och om igen.
Så länge det inte sitter nån klodel kvar löst som kan irritera brukar det gå bra.
En av mina angoror råkade fastna och dra av hela klokapseln en gång och det läkte fint (som veterinären jag var hos sa så tar det tre månader, tre veckor och tre dagar för den att växa ut igen ;)).
Se till att det är rent och håll extra rent i toalåda och runt omkring och bra ide att ringa och prata med veterinär också.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Men fy, förstår att det känns extremt jobbigt. Försök tänka att det var en olycka, sådant händer och kaninen verkar ju mår bra. Det kunde gått värre och det var tur att det inte gjorde det. Se det positivt! Och nu lär du ju aldrig glömma titta bak igen. Hoppas allt går bra med klon.