Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning
Läst 305 ggr
Bianca Songcastle
0

Lat kanin

Hej! Jag har en kanin som älskar att vara ute. Men när vi är ute så äter han bara gräs, gräs, och mera gräs. Jag vill få honom att hoppa men har inte lyckats. Har ni några bra tips?? Han är 4 så det kanske är lite sent att börja ;/ Hoppas ni har något bra svar!

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

sp0ngeb0b
0

Det är ju klart, gräs är säkert smaskens för någon som vanligtvis får hö. Tänk om du själv hade bara fått äta torkade äpplen hela tiden, och sedan plötsligt får du fri tillgång på färska äpplen. Mums ju!

Du kan ju testa att hoppa med honom inomhus först, om du inte redan gjort det? För att se om han verkar tycka det är kul. Eller hoppa på annat underlag än gräs när du är ute.

Förresten, om det är en innekanin du har så vill jag bara inflika (om du inte redan vet det) att du inte ska ta ut kaninen om det är mer än 10 grader kallare ute än inne. :)

Bianca Songcastle
0

Tack #1 visste inte det där om 10 grader faktiskt.

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

sp0ngeb0b
0

#2 Okej då var det bra att jag nämnde det. Om det skiljer mer än 10 grader fryser de (eller blir överhettade om det är 10+ grader varmare), eftersom deras päls är anpassad efter inomhustemperaturen. Men beroende på var du bor kan man ju fortfarande ta ut dem ibland. Här nere i Skåne är det fortfarande riktigt varmt vissa dagar t.ex. Annars får du hoppträna inomhus för att förbereda till våren :) Han kanske har lättare att koncentrera sig på hoppning i stället för gräs om han är van vid hoppning = vet vad som väntar?