Ligga på rygg?
Tycker din kanin om att ligga på rygg? Alltså om du håller den i famnen eller har den i knät:)
Fia & Niike tycker om det, oftast:) Men inte Alpha!
Hade en kanin för några år sedan om hette Kiara. Hon älskade det! Somnade typ så fort man höll i henne, liggandes på rygg.. goos:)<3
Channie och Cassie gillar det inte. Totte gillar det :)
Ping Pong gillar det ;)
Lollipop tycker det är okej en stund..
Molle tycker det är okej en stund..
Rutan tycker det är okej efter en stund och en kort stund :P.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Isaac hatar det så jag försöker inte ens.
Flickorna ligger lätt på rygg, dock kan Fiffi bli lite otålig ibland, men hon ligger snällt där :)
- Mvh Emma

Fia gillar det :)
Det dära var fel bild, jag hittar inte den andra .. :P
jaopp ganska mkt, men de är inte bra för deras ryggar om de får ligga för länge.. typ ngt me närver eller något, rätta mig ?
#10: Naw, så söt :)
#12 tack :)
- Mvh Emma

#6 Naaw <3
Nej, inte frivilligt :)
jaa alla kaniner älskar det :)
men de är inte bra för deras ryggar om de får ligga för länge.. typ ngt me närver eller något, rätta mig ?

Molly har inga problem att ligga så men Lippo tycker nog det är lite obehagligt :P

Bebisarna tränas så klart med det här hemma sedan de är pyttesmå så de ungarna jag har själva brukar inte vara några problem, däremot de andra kan vara lite besvärligare, men då gäller det bara att träna träna träna! ;)

nej de hatar det:/
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Varken Millan eller sixten gillar det. Men ibland brukar Lillan vilja ligga på rygg^^

Sunnt somnar direkt, men Smulan jag vågar inte hon bryter ju ryggraden så hon sprattlar.. ;P
Alfred hatar det, så jag testar inte ens att göra det längre.
Saga kan ligga en stund, men gillar det inte speciellt mkt så ja, det händer inte så ofta.
Theo somnade alltid på en gång förut då man hade han på rygg. Nu gillar han det sådär. Kan ligga rätt länge, utan motstånd å så, men tror att han gillar mer att ligga på mage..
Guldus hatar det, så jag försöker inte ens med han. Men båda Myran och Isak kan ligga på rygg :)

Buffen tycker det är okej att ligga på rygg en stund i famnen, men inte för länge.. då sprattlar han till och vänder sig om.
#17 Jag har oxå hört något sånt. Tror det var att det blir svårare för kaninen att andas när dom ligger på rygg….
min kanin älskar att ligga på rygg i mitt knä, han är inte så sprallig av sig han är jätte lugn.

Engla tycker om att ligga på rygg. Hon slappnar av då & blir alldeles lugn, hon tycker att det är jätteskönt.
Essy har för sprallig, men visst går det ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Nu börjar Filippa tycka om det ^^ Ska ta kort imon :)

Har aldrig prövat.

Ibland. :P

har hört att man inte ska ha kaniner för länge på ryggen, för de får svårt att andas och kan svimma, är nog därför kaninerna somnar, men om kaninen älskar det så gör det nog inte så mycket^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Här hemma gör det men på utställningarna så vägrar de oftast ligga på rygg.
#35: Usch, det visste jag inte om. Det kanske är därför mina rycker till efter ett tag (?).