Ras hjälp :)
Varje dag funderar jag på vad mina bebbar har för raser i sig :). (Pingels och Loppis)
De är 50% Dvärgvädur iaf. Sedan tror jag Rex också :P. De är ganska lika rexar, på huvudet åså.. + att hon som födde upp dem hade en rex hane också..
Vad tror ni?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
*puttis*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Ring uppfödaren & fråga.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Håller med ciss, kan du inte fråga`:)
- Mvh Emma
Känner inte personen, har varken nummer eller adress. Har inte ens träffat henne!
(hon var inte hemma, det var henne ssyster.. Det är derför jag inte vet något om dem.. :/)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
*putt*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jättesvårt att säga.. Man ser att det finns dvärgvädur i i alla fall :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Svårt att säga om de e rex elr inte.
Vädurskorsningar är dom helt klart, de behöver inte ha rex i sig för att ha huvudformen som de har (söta är dom!).
Du kan lättast se om de har rex i sig om man parar dom med en rexbärare eller rex pälsad kanin för att se.
Tror att de är vanliga "vädurskaniner" med lite korsning från bla djuraffär mm.
Sööta!
#9; Hmm.. Kanske :P. Tänkte ju ta ungar på Lollipop.. Men tror inte det längre.. :P. Jag såg ju mamman och syskon på plats. Mamman var Dvärgvädur.. Då kanske pappan är blandras då.. Från djuraffär eller något :P.
Kan ju säga att de är större en vanliga dvärgvädurar, och har mycket längre öron :P. Mycket längre huvuden..^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
*putt*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
ingen aning, men man ser ju att det är dvv (eller vädur) i iaf. Någon ras med uppåtstående öron skulle jag tro.. eftersom att ena örat på dom iaf står uppåt :)