Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselbur-och-aktiveringunderlag
Läst 125 ggr
Fannelie
0

Botten i utebur

Hej!
Jag har testat allt men det blir inte bra. Har envåningsbur som är ganska lång. Jag har haft halm i botten, de tror det är en stor toalett alltihop. Jag har haft filtar och mattor men de blir dyngsura i torkar inte när de springer ut och in med blöta tassar heja tiden samt att vattenflaskan droppar en del. De är vana att ha filtar sedan i somras därav trodde de att de kunde kissa i heja buren trots att de tidigare bara gjorde det i toaletten. Vad har ni på botten av uteburarna? Vår bur står på skarven och den är inhängnad så de kan springa in och ut som de vill.

• Redigerat 2020-10-30 00:04 av Fannelie
Springflower_Haruki
0

Jag har halm botten, men problemet kanske ligger i hur toaletten är. Vet inte hur eran toalett ser ut men bara en hörntoalett är inte tillräckligt utan en stor toalett nästan som en kattlåda brukar vara bra de ska kunna vända sig i lådan och att ha höet ovanför är viktigt då det ofta äter och bajsar samtidigt (konstigt nog haha). Om toaletten ser bekvämare och skönare ut än Hamlet i buren brukar de ofta välja det istället. Jag hade samma problem innan men nu går de utan problem på toaletten och är rumsrena🥰 Sätt också toaletten där de naturligt går på toa om det finns någon sådan plats som inte är inne i buren.