Får inte klappa
Min lilla hane hoppar själv upp i knät och slickar på mig men jag får inte klappa. Gör jag de hoppar han ner igen. Jag kan klappa om han får mat samtidigt. Vad kan jag göra?
#0: åh så mysigt att han själv väljer att komma upp… han slickar o pussar för att han antagligen tycker om dig eller vill ha något 😉
ha tålamodbara…
jag själv la mig ner o betedde mig som Nina l hade mycket ögonkontakt i början.. sen började lätt på huvudet o mellan öronen och på nosen…
med tiden märker du att han vill stanna o att du ska hålla på o klappa försiktigt under en längre tid.
absolut 😊
lycka till !
Låt din hane äta något smarrigt medan du klappar, så blir klappningen något positivt för honom. Det tar tid att träna en kanin att bli van att bli klappad.
Men det är positivt att han söker kontakt ☺️
Ha tålamod våran var så. Nu får jag klappa o klia honom o pussa massor 😅
Min ena är också sån, fast han hoppar inte upp i knäna men han kommer gärna fram och så men vill inte att man tar på honom. Har haft honom i över ett år och jobbat med detta hela tiden och det är mycket bättre, men han är knappast kelsjuk. Däremot vill han absolut mysa med sin kaninkompis. Kaninkompisen älskar att bli klappad. Tror det handlar om personlighet hos kaninen, men du kan absolut öva upp det (mer eller mindre) om du ser till att klapparna alltid associeras med något positivt. Alltså, klappa inte om han inte vill, och ge gärna gotte samtidigt som du klappar.