Papper? Kartong?
Hej hej! Jag håller på att göra leksaker till min kanin och undrar en sak. Kan kaniner ”äta” kartong/papper? Med ”äta” menar jag typ asså leta efter godis och tugga lite liksom. är det farligt??
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
- Redigerat 2020-10-26 21:45 av Bianca Songcastle
#0: nej, det ska det inte vara dom gnager ju på kvistar min kanin älskar sina kartong leksaker men se bara till att det inte är några färg ämnen i om du vill ha mer inspo kolla Pinterest
Dem gnager och får i sig en del karton, bara det inte är färgat & för mycket. Om de får i sig för mycket kartong kan de orsaka stopp i magen & problem med magen
Tugga sönder papper och kartong är helt okej. Själv måste jag undvika det med min kanin för han äter gärna både papper och kartonger om han får chansen. Så länge din kanin inte är som min så är det bara att tillverka hur många leksaker du vill.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Okej! Tack för svaren! :)
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
Precis som de andra sa, kartong utan färg, tejp, häftklamrar, lim osv går bra. Alltså ren, brun kartong. Jag har lite olika kartonggrejer till mina kaniner, bl.a. formrör (typ hårda kartongrör) som fungerar som tunnlar. De kan gnaga lite på dem, men sätter jag fram en kartonlåda gnager de frenetiskt och då kan de bli sämre i magen, vilket syns på bajset. Så om jag märker att bajset blir sämre tar jag bort den. Kan sätta fram den kortare stunder då men inte ha framme hela tiden.