Kanin iFokus

Kanin

LĂ€st 220 ggr
Nai/Simba
1

3 veckors kanin blöder , tror jag 😬

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För tvĂ„ dagar sedan flyttade Simba ( min kanin heter sĂ„ â˜ș) in till oss och jag har noll koll nĂ€r det gĂ€ller kaniner överhuvudtaget. Hen Ă€r tre veckor ( vet inte könen pĂ„ Simba Ă€n 😅. Men idag sĂ„g jag att det fanns röd VĂ€tska pĂ„ i köksgolvet! Vad Ă€r det för nĂ„got? HjĂ€lp fĂ„r panik 😱

• Redigerat 2020-10-01 23:32 av Nai/Simba
Nai/Simba
0

Min kanin Simba Àr inte försÀkrad Àn, hann inte göra det eftersom hen flyttade in till oss för tre dagar sedan! Typs pÄ Kanin försÀkring som tÀcker allt?

Maleficum
3

Är den tre veckor gammal Ă€r den pĂ„ tok för ung för att ha flyttat (och dessutom olagligt flyttat dĂ„ de inte fĂ„r skiljas sĂ„ tidigt frĂ„n mamman) sĂ„ Ă€r du sĂ€ker pĂ„ Ă„ldern?

DÀremot sÄ Àr det naturligt för kaniner att ha urin som kan variera i fÀrg frÄn gult till ordentligt rött. Vissa saker de Àter (ofta fÀrskt grönt och framför allt maskrosor) kan Àven göra att de kissar mer rött.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Arcade-Foodie
0

#1: Jag sjÀlv anvÀnder agria som försÀkring Ät mina kaniner.

Är du sĂ€ker din kanin Ă€r 3 veckor gammal, dĂ„ det Ă€r alldeles förtidigt för en unge att flytta. DĂ„ de fortfarande behöver mjölk frĂ„n sin mamma.

Det röda verkar mer vara mat relaterat, har du gett morot eller maskros, de fÀrgar urin rött. Blod i urin Àr vÀldigt ovanligt bland kaniner.

Nai/Simba
0

#3: tack för snabb svar! Nej jag hade fel min kanin Àr över 1 mÄnad.

Nai/Simba
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: tack för svaren, jag hade fel , var tvungen att ta reda pĂ„ det 😬 hon Ă€r över en mĂ„nad! Men jag gav henne kanin mat , som Ă€r bladad! Kan det var det som har gjort urinen röd/orange.

flocken
0

Bara 4-5 v? De fÄr inte flytta förrÀn de Àr 8 v.

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Arcade-Foodie
0

#5: Man ska helst ge kaniner em icke-blandad föda som bestÄr av pellets. Sen ska kaniner ha en 80-95 % hö diet.

SĂ„ den blandade födan kan mycket vĂ€l fĂ€rga urinet, vad innehĂ„ller födan 😊

sp0ngeb0b
0

Som andra sagt behöver du nog inte oroa dig, kisset Àr troligtvis bara fÀrgat av maten. Om hans allmÀntillstÄnd Àr bra sÄ Àr nog allt lugnt! Men se gÀrna över hans kost. :)

AngÄende försÀkring finns det ingen kaninförsÀkring som tÀcker allt. Det finns bara tvÄ att vÀlja pÄ, Agria och Sveland, och mig veterligen Àr de bÄda likvÀrdiga. Jag valde Agria och jag Àr nöjd med mitt val. Har fÄtt utnyttja den flera gÄnger men det har alltid varit utan problem.