skygg kanin
Hej, någon här som har tips? på hur man får en kanin som är skygg i princip överallt mer ¨orädd¨ eller ¨tam¨. I buren vägrar hon komma fram och om hon är framme vid dörren när man öppnar så springer hon därifrån och sätter sig under sitthyllan i hörnet. Ute på promenader kan hon bete sig som en brunstig hona, hon kan springa hur fort som helst och sedan lägga sig platt. När jag släpper ned henne i stallgången så kutar hon non-stop och det är nästan omöjligt att få tag på henne.
Är i stort behov av tips? så snart som möjligt!
(Obs hon är alldeles strax 4 månader)
#0: Det är en liten "bebis", var försiktig med henne, vad är det för promenader ni tar? Hon behöver koppel och trygghet och vara ifrån andra djur av annan art och främmande människor, så gör jag i alla fall. När hon lägger sig platt då är det för att gömma sig, därför att hon känner sig otrygg. Jag klappar mina kaniner varje dag och det gör de trygga och glada.
- Redigerat 2020-09-13 20:34 av frer
#1 På mina selträningspromenader så syftar jag på att kaninen ska få utforska naturen runtomkring sig så det ska bara vara kul och hon får utforska och gå vart hon vill, hon har bott med mig sedan den 15:e Juni, om hon inte är trygg med mig ännu vet jag inte hur jag ska få henne trygg, då vill jag även ha hjälp med det. Även jag klappar mina kaniner flera gånger om dagen, vi har 2 hundar som bor i en hundgård ute på dagarna. Vi bor ute på landet men våran gård ligger väldigt dåligt till vilket gör att vi måste vara ute och gå på promenader precis bredvid hundgården, typiskt nog är en av hundarna väldigt olydig och vill inte lyssna när man säger till han att sluta skälla. Det är ett problem som tyvärr inte går att lösa.