Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 679 ggr
Miominmioo
2020-08-26 22:07
0

Mio

Hej! Min kanin som är 1,5 år har underbett. Underbettet kan vara ett problem när det gäller puttsandet. Jag har även märkt att han är kletig nere vid pungen. Den är liksom vitt och kletigt, sedan när det torkar är det mer gult. Runt om har han puttsat av päls så det är kalt, han har gjort det lite över bröstkorgen oxå. beror kanske på underbettet. Vad är kletet??? Det liksom typ stinker. Eller mer luktar speciellt. Runt om pungen, eller där pungen satt han är kastrerad, är det kletigt som sagt, och lite kalt.. Brukar oxå ibland hitta små nattbajs pluttar. Han blev kastrerad vid under 1 års ålder. Detta, kletet, upptäckte jag ungefär en vecka sedan jag lade till katt spån som suger fukt och lukt i burens underlag, har dock alltid oxå spån i buren. Tack för svar på förhand!!🥰

Arcade-Foodie
2020-08-27 00:14
0

De är nog bra att låta en veterinär undersöka honom för vit utsöndring är inte normalt. Du kan själv rengöra med en lätt våt handduk för att hjälpa honom göra det rent. Kan tänka mig han kan ha de lite svårt att tvätta sig.

Miominmioo
2020-08-28 19:30
0

1# när kletet torkar blir det gult och som typ skorpor..

Sunshineshk
2020-08-31 13:12
0

Du borde nog boka en undersökning hos veterinär för honom, det låter inte normalt att det blir sånt klet:(

Meow:3