Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 244 ggr
ciss
0

Kan inte använda lådan.

Engla har äntligen börjat använda lådan igen. När hon hade ungarna slutade hon med det, men nu använder hon den igen. Jätteskönt!

Har tre (!!) toalådor i buren längs ena kortsidan. Essy har sina "favoritbajsställen" - toalådorna och ungefär fyra ställen utanför. Jag plockar in bajset i lådorna varje morgon men den envisa kaninen vill ändå inte använda enbart lådorna! Känns ju lite sjukt att ha sju bajslådor i buren.

tips? på hur man kan få en envis & busig Essy att bajsa i lådan!?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Hahaha;D Det var inte lite!

När du ser att hon gör sina behov i lådan - uppmuntra! Gärna något gott:) Och är kaninen envis, ska du vara envisare! Plocka kulor och lägg i lådorna hela tiden, så kanske hon lär sig. Lycka till:)

ciss
0

#1: Envisare än Essy? I princip omöjligt. ;D

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Men jag får stå ut ^^

www.frihetenskaniner.se

Dior_94
0

Samma för mig men med Liam ..

ciss
0

#4: Haha ^^

www.frihetenskaniner.se

Denna kommentar har tagits bort.
Flippa
0

Inga probelnm för mig, Filippa bajsar i sin låda ;)

twinnie
0

Varje gång du kommer ut till buren lyfter du henne och sätter henne i toalådan samt ger henne en godsak.

Jag tror att det blir förvirrande för henne när du har så många olika toalådor. Kaniner är väldigt renliga och vill ha allt på samma ställe, och om du lägger hennes bajs/kiss i flera olika bajslådor, blir hon säkert lite förvirrad och hittar en helt egen plats istället.

ciss
0

#8: Jag hade först bara en bajslåda men den vägrade hon bajsa i trots att jag i flera veckor flitigt flyttade över bajset till lådan. Har provat flytta lådorna och bara haft en låda. Inget  funkar!

Får försöka igen imorgon med bara en låda.

www.frihetenskaniner.se

Lizzan
0

Haha, Isak vill inte heller bajsa i lådan :)

BiancaW
0

Men gör så här:

Nästa gång du städar buren ev. diskar den så sprayar du lita parfym överallt förutom där en toa står. När de sedan vant sig vid att bajsa och kissa där slutar du använda parfym och sånt. De kissar och bajsar inte där det luktar.

Du kan använda parfym, vinäger och sånt som luktar.