Annons:
Etikettallmänt
Läst 311 ggr
Luven
8/15/20, 8:04 PM

Kanin föder

Min kanin ska snart föda, hon är rund och go runt magen men dag 30 är på Måndag och hon har inte börjat boa än. Jag har gjortiordning ett hus med avtagbartlock i hennes bur som tänkt till bo för ungarna. Vad är oddsen att hon skulle välja å föda på andra ställen i buren? Finns inte riktigt någon annan yta med tak så har svårt å se att hon skulle föda på öppen yta? Om hon mot förmodan skulle göra de kan man flytta på ungarna in i huset ? Bör jag oroar mig för att hon inte boat än. Hon är en dvärgvädur.

Annons:
NinniH
8/15/20, 9:10 PM
#1

Du behöver absolut inte oroa dig över att hon inte boat än. Många honor boar inte förrän några timmar innan de ska föda. Av alla mina kullar har alla utom en boat samma dag som ungarna kommer. Enda undantaget är min franska vädur som började boa lite smått 4-5 dagar innan.

Om hon skulle föda på ett annat ställe  så flytta helst inte på ungarna om det inte är ett absolut måste. Det bästa är att ha en bolåda utan golv, så om honan bestämmer sig för att boa på någon annan plats kan man sätta över bolådan över boet.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Luven
8/15/20, 9:17 PM
#2

Okej tack! Detta hus är dock med golv :/ hon delar ett helt sovrum med en hankanin så hon bor inomhus. Dock så är det galler emellan dom :) de är min första kull, har verkligen pluggat på allt men de känns ändå lite nervöst. Kullen va inte planerad då hanen lyckats tagit sig in till honan. Som tur är så är det jätte fina tama kaniner med bra lynne å bra hb.

Sunshineshk
8/26/20, 9:55 AM
#3

Min hona är bara ilsken på bolådan så tvekar på att min skulle boa i den så lär väll ta bortgolvet på den när hon har fått ungarna:/ men så länge man har en bolåda utan golv så brukar det funka att ställa den över boet om inte kaninen inte tkr om den då kan man nog ha ett hus istället:)

13 kaniner<3
Innehavare av Sunshine’s Kaningård

Upp till toppen
Annons: