Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 380 ggr
Helén
0

Sjuk kanin

Såg idag att min sons kanin tappar balansen. Han bara ramlar när han ska hoppa iväg. Lite senare hoppade han som vanligt. Men sen välte han över igen. Han har varit pigg innan, ätit bra o druckit men nu helt plötsligt så är det något som inte stämmer. Någon som vet vad det kan va? Har googlat lite o det står att det kan va öroninflammation, Pasteurellos. O lite andra grejer. Men är det någon här som har nån aning, varit med om samma?

Uppkatten
6

Du kan få hur galna svar som helst på en sådan här sajt, och olika sjukdomar/skador kan ge symptom som liknar varandra.

Vad du måste göra är att kontakta veterinär snarast. Så där kan inte kaninen få ha det.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Arcade-Foodie
2

De kan vara många saker och bästa är att ta kaninen direkt till veterinären.

Helén
0

Ja jag får göra det och har tänkt det. Men ville kolla här om någon varit med om något liknande. Haft kaniner förr och har aldrig varit med eller hört om att de kan bli såhär. Så är lite chockad.

91Marran
2

Åk till veterinär nu direkt i kväll. Kan var något väldigt allvarligt.

Mvh
Mig

Mia Westerberg
0

Hur har det gått för er med lilla kaninen? ❤️

Helén
0

Jag kontaktade veterinär men de kunde inte ta emot oss. Men vi pratade lite och de trodde de kunde va nån parasit. Jag skulle åka in på måndag med han. Jag flyttade han till en annan bur där han fick va själv. Vi har tre kaniner. Jag har fått i han bra med vatten, han har velat dricka själv när jag hållit fram flaskan. Jag har försökt titta o känna försiktigt på honom. Kollat i öronen o så. Men inga tecken på något konstigt. På morgonen satt jag med honom igen o gav han vatten och släppte ner honom inne för o kolla hur han rörde sig. Han var som vanligt. Lite senare på dagen släppte vi tillbaka honom med de andra och han är som vanligt fortf. jag har suttit med länge i buren ( har stor utebur) För att ha koll. Och nu idag ska jag gå ut strax för att kolla till honom. Vet inte alls varför han ramlade så. Om han gör så igen så får jag ju åka in med honom. Dagen innan hade han fått testa nya grönsaker, selleri o pumpa. Inte mycket. Hade läst att man kunde ge dom det. Om kaninen inte tål det så borde man ju inte bli sån ändå tänker jag. Så det borde ju mer va något med nån nerv eller parasit isf som gjort att han ramlade. Tänker om det är en parasit så borde han ramla omkull igen. Så jag forts ha koll på han.

Mia Westerberg
0

Tack för svar. Alltid intressant att följa händelser med kaniner. Man står ju oftast undrande. Lycka till och hoppas att det löst sig för gott :)